Mineur
Moderator
Lövbiffsrosor borde man väl kunna göra?Hörru SWACO, vad gör man med lövbiff som borde gå åt? Enda jag kommer på är bulgogi eller biffnudelsallad. Åh, stora SWACO, Hilfe!
Annars tänker jag att man kunde svänga ihop en liten teriyaki-sås och äta tillsammans med någon skojig wok, kanske?
Eller så kan du göra som den 14-åriga SWACO gjorde när hon skulle ha tjejmiddag för första gången, och helt enkelt steka lövbiffen rakt upp och ner och servera tillsammans med svampsås (helfabrikat, naturligtvis) och potatiskroketter (helfabrikat, naturligtvis). Dåförtiden var jag MYCKET förnärmad över mina föräldrars brist på entusiasm för denna i mina ögon fantastiska maträtt - såhär 12 år senare har jag lite mer förståelse... Fast jag är fortfarande svag för potatiskroketter.
Den var snuskigt god! Jag älskar både lamm och getost så det var väl ganska givet att jag skulle tycka om den egentligen, men det blev ännu bättre än jag hade vågat hoppas på! Så tack för ett nytt favoritreceptHoppas den uppfyller förväntningarna! Jag gillade den och har, när jag tänker efter, fortfarande 4 portioner i frysen. Skönt med tanke på nuvarande snorighetsgrad :P