Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cheesecake med choklad och hasselnötter. En stor kaffe latte till det. BARNET åt en chokladboll och den bättre mamman vid bordet bredvid (vars barn åt en minimuffin) upplyste sitt sällskap om att hon minsann aldrig skulle ge sitt barn EN CHOKLADBOLL.
Jag är en dålig mamma :p :sneaky:

Får ju rapportera om påskosten! Efter två veckors lagring avnjöts denna massa av syrade cashewnötter på salt kex och med björnbärsmarmelad. Mycket gott! Smakmässigt åt samma håll som Ultunas ostar. Jättekul att ha provat att göra egen!

Var det @Lillgrådis som hade gjort asiatisk biffnudelsallad för ett tag sen? Finns det recept att dela med sig av? Jag planerar FÖDELSEDAGSFIRANDE av mig själv, och eftersom jag är dunderförkyld och har tappat rösten, tänker jag utveckla firandet till minst en hel weekend. Så planen är födelsedagsafton - koreanska pannkakor med sötsyrlig sås, födelsedag lamm tikka sizzlar med ris, grönsaker och raita, och annandag födelsedag asiatisk biffnudelsallad.

Grattis till både födelsedag och en helt eminent firar-plan! Jag brukar googla tämligen planlöst och sedan plockar jag lite vad jag tycker passar, men jag har nog inget standard-biffsalladrecept är jag rädd.

Skulle nog ändå säga att detta är hyggligt representativt för marinad och dressing som ju är mycket viktiga ingredienser:

https://www.coop.se/recept/biffsallad-med-mango-nudlar-och-notter/

Men för faen, inga äggnudlar! :rage: Det ska vara glasnudlar jue!!! Mango-salladslök-jordnötter-koriander däremot.... *lycklig suck* Och så brukar jag slänga på lite mynta också. Och tunt hyvlad morot, om jag är på det humöret.

Tortillabröd fyllda med bönor, svamp och paprika. Sen ihoprullade, täckta med tomatsås och gratinerade i ugnen (ost på också såklart). Kanske är det burritos? Eller har det något annat spexigt namn? mvh kan inte hålla reda på vad som är vad

BLT andra dagen i rad eftersom jag hade bacon kvar sedan igår. Det räckte inte riktigt men jag tänkte inte ta ut mer bacon ur frysen och sedan behöva äta BLT för tredje och fjärde dagen i rad :meh: La till extra av allt annat och det blev ok. Inte särskilt nyttigt eftersom jag hade mycket majonnäs på.

Jag har haft en vansinnig jobbvecka och har knappt hunnit äta någon ordentlig mat, och än mindre laga den. Ser därför fram emot att ägna några timmar åt matlagning i helgen!

Igår firade vi inlämning av stort projekt och blev utbjudna på restaurang. Jag åt en kalv-ravioli med rödvinssås och massor av rosmarin som var så god att jag fortfarande tänker på den. Tiramisu till efterrätt och Amarone i glaset. Efter detta kändes livet genast mycket bättre.

Ikväll tänkte jag ge mig på den lasagne med getost och lamm som någon (förlåt, jag har helt glömt vem!) här i tråden tipsade om. Jag har oerhört höga förväntningar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka