Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Supertråkig hamburgare till lunch. Det var mässa och jag blev bjuden, hade aldrig betalat för den själv.
Nu är det snart kväll och jag vill ha något gott men har ingen aning om vad... :meh:

Jag åkte till Göteborg i svinottan imorse. Frukost på SJ-tåget, sedan andrafrukost med nybakta bageribröd hos min kompis. Följt av en mils promenad över Götaälvbron, upp på Ramberget, ned till en Street art och food marknad på Lindholmen. Där åt vi sen lunch (seitankorv med massa skojiga tillbehör och en saffranschilirisottoboll med mozarella som var friterad). Sedan FÄRJA!
Nu kaffe och vila.

Jag åkte till Göteborg i svinottan imorse. Frukost på SJ-tåget, sedan andrafrukost med nybakta bageribröd hos min kompis. Följt av en mils promenad över Götaälvbron, upp på Ramberget, ned till en Street art och food marknad på Lindholmen. Där åt vi sen lunch (seitankorv med massa skojiga tillbehör och en saffranschilirisottoboll med mozarella som var friterad). Sedan FÄRJA!
Nu kaffe och vila.
Så fruntansvärt gott det lät!

@VLMF - jag jobbade i samma hus som där marknaden är fram till i julas! Så vet du det ;) Som kuriosa är det där som Sommarkväll med Rickard Olsson spelades in (och där vi äter lunch då och då).

Ikväll efter 8 km promenad åt jag nya favoriten, lax, kokosris och stekt mango med chili.

AFAF13A3-C447-43F9-B2FF-688A9BEA8B33.webp

Till dessert om en stund blir det hallonsorbet och kanske en kopp kaffe!

@Mineur - kan man få be om recept på de där sconesen? :)

Så jobbigt med SWACO! I mitt yrke har jag mycket att göra med de där friterade ingenjörerna på det snarlika företaget någon nämnde förut. Särskilt i ett av mina mest problematiska projekt, så jag rycker liksom till när jag ser namnet :D

Oh noes! Jag vet vilka du menar:D
Jag har jobbat med dem. Det var stökigt men lilla jag lät dem veta hut, tihi!

Äter glass. Den där sia citron/ingefära (jag gillar den) och chokladglass. Bra kombo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?