Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppstarten av gårdagens korma (kanel, spiskummin, koriander, gurkmeja, kardemumma, ingefära och cayennepeppar som steks i olja. Därefter tillsätts lök, vitlök, färsk ingefära, mald mandel, kokosmjölk, citron, socker, salt, buljongtärning och sultanrussin).

HUSMODERLIG som jag är hade jag gjort paneer dagen innan att ha i. Ris kokt i vasslen, samt gurk-och yoghurtröra med koriander, mynta, vitlök och spiskummin till. Längtar redan efter resterna till lunch. :love:
DSC_0075.JPG

Igår grillade vi kycklingklubbor, halloumi och knipplök i folieknyten med smör och kryddor. Och så kokade vi kronärtskockor som vi åt med smör och havssalt. Asgott!

Idag grillade vi något fläsk av något slag och så gjorde jag en marinerad bönsallad med bönor, majs, rödlök, vitlök och ajvar. Till det också grönsallad med tomater, spetspaprika, gurka och fetaost. Till det en vinägrette. Gott!
Vi testade ha Mango Chutney till. Det blev super!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 020
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
519
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka