Tittar in i ditt kök - del 28

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Lightzone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 129
  • Visningar Visningar 3 760

Bukefalos 30 år!

Skön temperatur, grillad förkokt högrev med glaze, kyckling , potatisgratäng dauphinoise, hemslagen bea och majskolv och en grönsallad. Och en ostbricka till.

Gjorde en riktigt god musselpasta igår! En lite höstigare och mustigare variant än min vanliga.
Repodlade blåmusslor kokade med vin, vitlök och libbsticka. Reducerade ihop musselbuljongen rejält när musslorna var upplockade. Sedan snabbfrästa nyplockade grönsaker (vitlök, chili, morot, fänkål, zucchini) i små stavar, linguini, tomat, buljongen, musslorna och persilja. :d

Till efterrätt var vi egentligen mätta men ville ändå ha något sött, så jag värmde på lagen till vaniljpäron jag gjort tidigare i höstas och drack ur små glöggkoppar. Också himla gott! Testade även att blanda päronlagen med lite av vinet från maten. Glöggfeeling!

1000006475.webp

Ugnsbakad sötpotatis + zucchini, frästa haricots verts och sås baserad på naturell kvarg. Gott!

God vegofärspaj igår med gröna linser och solrosfrön, skulle egentligen blivit piroger men hann bli för trött så tryckte ut degen i en form istället. Åts med sallad och lite vitlöksyoghurt.

Idag mer vegofärs (älskar färs :D) fast i pitabröd med resterna av sallad och sås från igår plus lite extra grönsaker som morot och rödlök.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka