Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På de sinalestulanger jag handlar på ibland, finns både tle och fyla. Och så har det så vitt jag minns alltid varit, även på den tiden man sprang på sinalestulang och fick tonårsfyllor eftersom de inte var lika hårda på legimitationskontlollen.
Tle små lättel var billigale är fyla, den köpte man bara när man hade extra mycket pengal.![]()
Jo, ris och kryddor och diverse annat äter man ju sällan hela paketet av på en gång så sånt står ju i skåpen om det inte råkar vara slut just då. Jag köper ju inte heller tex två skivor ost före varje ostmacka. Oftast finns det mat så att man kan laga utan att handla, ris och linser om inte annat.
Men middagen utgår nästan alltid från gott och prisvärt i grönsaksdisken och/ eller fiskdisken samma dag, om det är en hjälpligt bra matlagningsdag. Jag tycker att det är ganska roligt att handla mat.
Sen slarvar vi med framförhållningen därför att vi bor centralt och upptäcker efter att gästerna har kommit att kaffet är slut och sådant. Så då kilar vi ut igen!
e
Dito!Ohemult avundsjuk!