Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu frågan: är Flygande Jacob ätligt?
Kyckling, banan, bacon och chilisås i ugn?!!?
Jag är skeptisk.
Svar: nej.Nu frågan: är Flygande Jacob ätligt?
Kyckling, banan, bacon och chilisås i ugn?!!?
Flygande Jakob är fullständigt fantastiskt sådär en gång om året.Mycket grädde, mycket banan, mycket chilisås, mycket bacon, och så lite jordnötter på toppen. Men så älskar jag frukt i mat också. Inget att skryta med i matnördskretsar - nästan lika illa som burkchampinjoner och Bullens korv, skulle jag tro.
![]()
Jag är inte alls insatt i det där men här säljs haj typ överallt, denna köpte jag på Mercadona, det är en av Spaniens största butikskedjor, de har haj i många olika fomer, denna var djupfryst och kostar i princip ingenting. Jag har väldigt svårt att tro att en sådan butik kan sälja något som är utrotningshotat? Men jag kan såklart ha fel. kanske gäller olika arter?
Jag är inte alls insatt i det där men här säljs haj typ överallt, denna köpte jag på Mercadona, det är en av Spaniens största butikskedjor, de har haj i många olika fomer, denna var djupfryst och kostar i princip ingenting. Jag har väldigt svårt att tro att en sådan butik kan sälja något som är utrotningshotat? Men jag kan såklart ha fel. kanske gäller olika arter?
Roda havet ar varldens haj rikaste hav och i Mellan Ostern brukade jag aka till fiskmarknaden och kopa haj med jamna mellanrum. Dar ar den dock inte utrotningshotad, atminstone inte den haj (mest black tip och spinner haj) de tar upp med sina sma gammaldags batar efter kusterna. Likasa kan man ibland kopa lokalt fiskad haj pa 'farmers markets' i Florida, atminstone efter Atlant kusten. Just nu kan inte "spring break" turisterna i Florida bada da det ar stim med tustentals hajar som just nu 'migrerar' uppfor kusten.
Jag tror att det beror pa var man ar och att man kanske ska undvika importerad haj ... men jag koper inte frusen tilapia langre heller, da den kommer fran Kina, farsk tilapia ar dock odlad lokalt och den koper jag gjarna.
Att ta död på utrotningshotade djur är ingen högteknologi.