Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Planerar flied noodles med chili, vitlök, lime, ingefära, broccoli, lila blomkål, morötter, vårlök och nötter.
Sås till görs nu, kokande vatten hälls på hackad chili, lika mycket limejuice som vatten tillsätts. Så gott!
Kålpudding, rårörda lingon. Det luktar fis, men smakar gott.![]()
Det är så gott. Jesus. Jag är så glad att jag lärde mig tycka om kålpudding som vuxen - när jag var liten fick vi ongar bara köttfärs och spad och potatis, jag vet inte om vi protesterade eller om någon bara utfick ifrån att vi inte skulle gilla det.
Hur gör du din kålpudding, hånis? Har förstått att det varierar mellan regionerna så jag är nyfiken!
==
Vårlök giftigt, hur menar du?
De kallas så i mataffärenmen nej, inte de små gula söta vårblommorna, den något aptitligare salladslöken är det som åsyftas.
Vad är rinngrädde?
Det låter vettigt! Har hört talas om avarter som har ris eller till och med risgrynsgröt i kålpudding...
Jag gillar inte kryddpeppar något vidare, så det momentet skippar jag - sirap har heller aldrig använts i mitt släktrecept