Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Mabuse var ligger det stället? Har du förresten provat de färdiga dumplingsen (?) från den asiatiska affären i Hötorgets tunnelbana? De gör egna. Har inte provat men tänkte köpa med mig nästa gång jag går förbi.
Gör't!@honung apropå knäcke så har jag ett recept på knäckebröd som du har postat i en tråd för länge sen. Jag ska ta tag i att prova det när jag är tillbaka i stan.
Jag vet att klockan är lunchtid, men det här är direktsändning från min frukost innehållande bland annat världens godaste frukostmacka:
![]()
Varmrökt lax på knäcke, det är löjligt gott.
Jag sitter just nu på mobiltelefon och kommer nog inte åt någon dator idag, men receptet borde ligga i en brödtråd under hem & hobby. Dinkel, Majsmjöl, linfrön, pumpafrön, olja, solrosfrön, flingsalt.@honung Har du möjlighet att lägga ut receptet igen? Jag sökte men hittade inget, och blev väldigt sugen på att testa att baka eget knäcke..
och sa kokade jag ett jang ny-potatisar som jag mosade i smor, farska kryddor
Ja, jag brukar göra på potatis & sötpotatis (tater) men nu hade en zucchini/squash hemma och ett svagt minne av att jag sett ett recept i gömmorna som var just på zucchinin, men jag hittade inte det så det blev på en höft. Det är ypperligt bra plockmat som är enkelt att göra. Jag får väl fortsätta säga tots.Later gott @honung
Tater tots ar helt enkelt fint riven ra potatis som man kramar ur vatskan ur, blandar med mjol, agg, kryddor och gor till "tots" eller rund-"aktiga"sma grejor som man dumpar i frityr olja.
Vad det kan heta pa Svenska har jag absolut ingen som helst aning om.
Jag har inte provat att gora "tots" av squash ... det maste provas.