Tjejer! hur gör ni med erat hår???

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare MammaMima
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 59
  • Visningar Visningar 4 997
Sv: Tjejer! hur gör ni med erat hår???

Tyvärr är den "frisyren" som är den värsta för mej. Vet inte vad om händer, men när jag tar tar ur tofsen är allt en ala Bob Marley. Det blir nån slags rasta/topsy tail variant =( Och det versta av allt! ONT! =(
Annars tycker jag att den e mest bekväm att rida i. Men inte efteråt som sagt.

Va?! =) Har du pälsglans i håret? =) Haha.. det måste ja säja va kul! Ja, varför inte? =P

Nä, skulle inte ens försöka sova i utsläppt hår. Jag skulle trasssla in mej själv i det! =) Har alltid knut när jag sover och det är fint när jag vaknar.
Många här inne verkr tro att jag aldig vart hos frisör eller inte vet var inpackning är, men så är inte fallet!
Har faktiskt turen att ha en granne som är frisör, och dessutom har jag bara "dyra" produkter.Mitt schampoo kostar 348:-(!!!) Har prövar massa olika. Jag tycker inte att mitt hår är ett problem i vardagen på jobbet eller i stan, eller i stallet. Det är bara själva ridturen som är problemet.

Ha ha.. svansskydd,Ja varför inte! =P
Prövade faktiskt det idag... flera tofsar, alltså. Funkar ju super bra! Lite dunkar i ryggen gör inget. Man får se det som lita massage ;)

TUSEN tack för det tips!!! :banana:det funkade! Tjoho!:bump: En glad ryttare har vi här hemma idag!!!:laugh: tack tack tack....:bow::bow::bow:

Tack snälla ni för alla tips! :bow:
Jag har hittat nåt som funkar! E så himla glad!
Jag har idag testat att ha flera tofsar med ca 8 cm mellanrum. Färgglatt vart det minsann! Men det bästa av allt va att det funkade! Hur bra som helst! Håret e lika lent å fint som det va innan jag red. Tjoho...:bump:
För er som har samma problem! Testa det! Det funkar! =)

Jag lovar att det putsas! ;) Min granne e frisör och jag e faktiskt ganska duktig på att ta hand om det!
Problemet är inte håret i sej, utan själva ridningen. Det är ju liksom inget problem med det annars.

Men så bra! Glad att det fungerade för dig med! Går åt lite snoddar, men det brukar man ju ha i gömmorna om man har långt hår!

Vi har EN enda affär här på gotland! =( Dessutom är vi sveriges mest hästtäta län! Dom har inte samma hjälm. (charles owen) =(

Jag har också håret ner till midjan. Det är inte helt lätt i stallet. Uppsatt på något vis måste jag ha det, men att inte få det trassligt. Det verkar omöjligt. Det minst trassliga för mig är att ha en fläta (eller två).
Oftast har jag en svans som jag gör dubbel. Då är håret ur vägen när jag grejar och sen tar jag bort dubbelvikningen och har en vanlig hästsvans när jag rider.

Men då måste du pröva det jag skriver om innan! Det jag fick tips om av bla trofé. Funkar jättebra ju!!! Massa tofsar efter varann. Med ca 8 cm mellanrum. Håret va allreler lent och som vanligt efteråt!!! =) Pröva!

Du menar en hästsvans med snoddar med jämna mellanrum? Så gör jag ibland, men för min del har jag inte problem just vid ridning. Mitt hår blir trassligt vare sig jag är i stallet eller på jobbet eller vad jag nu gör. Just vid själva ridningen är det minst problem.

Jag har oxå bob marleydreads när jag varit i stallet! det enda som funkar för mej är en fläta. något annat går inte för mig alls. har man pippiflätor fastnar de ju alltid i dragkedjan på jackan, aj. det bästa är att ha luvlös tröja o jacka, då blir det minst ruffs. jag har även mössa resten av tiden i stallet.

och man behöver ju inte ha pälsglans i håret ;) finns ju glansspray för människor som luktar lite godare!

Säkert någon som skrivit redan men... no poo har räddat mitt hår. Har alltid fått klippa av mitt efter varje försök till att spara det långt, men nu är det långt, glansigt, välmående och lockigt:) + att det håller sig fräscht trots att jag jobbar med hästar, rider och mockar mycket osv, smutsen och lukten sätter sig inte alls i håret på samma sätt längre!

haha såg nu att du kommer från Fole förresten, kul, det gör jag med:)

Nämen! Va!? Va KUL!!! Vartbor du? Hoppar gör du åxå... alla här kör ju bara så inga riskompisar har man... *blink blink*
Ja skickar ett PM till dej. ;)

Sjöbogårdens funkar bäst på mitt hår. Enda nackdelen är att jag inte kan sätta upp håret med ett spänne. Håret blir så "halt" så spännet kanar av:D. Men snoddar funkar fint.

Jag har typ en - två dm från midjan men i alla fall :) Jag brukar ha det i en hästsvans, flätta eller två flättor :P Men mitt hår blir också lätt trasligt men det är mer när jag rider utan upp satt hår som jag gör lite då och då ;) Och jag håller med dig, det ser nog lite roligt ut om du kommer med hårnät på en uteritt :P

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: incognito
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 618
Senast: Tinuri
·
Träning Har lämnat bort min häst för inridning,han har varit där i 2 veckor,var tänkt från början 2 månader,men eftersom det gått så bra,och han...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: anni0301
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka