Tjock i benen av vetekli?

toughcookie

Trådstartare
Jag har börjat ge min häst vetekli för att få lite bättre kalk/fosfor balans.
Men nu har han flera dagar på raken varit svullen i bakbenen, vetekliet är det enda som är nytt.
Ska jag fortsätta ge det? Han har ju inte kommit upp i full giva än eller finns det något annat jag kan ge för att få mera fosfor?
 
Sv: Tjock i benen av vetekli?

Hmmm, hamnade du högt på proteinet månne?

Fosforbalans finns att köpa separat som du enkelt får upp fosforn med.
 
Sv: Tjock i benen av vetekli?

Han får mkt lucern så proteinet bli lite högt men det har han alltid krävt för att hålla hull.
Hästen i fråga är en fullblodshingst som varit ganska nergången efter skada, nu rids han och är så att säga i uppbyggnads fas så det är jättesvårt att veta hur man får till det "lagom", känns som det ändras lite för varje vecka.
Han har inga problem med att bli för pigg och jag är jätte nöjd med framstegen i hull och muskler, det är bara dom svullna benen som är lite jobbiga.
Ska genast kila in på granngården och kika på fosfor balans!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: super
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp