Tjock och bukig ponny...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare mjauen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 784
M

mjauen

Har ni några tips hur man får bort en tjock och bukig magen på min 17 åriga ponny?:d

Sv: Tjock och bukig ponny...

Räkna ut en lämplig foderstad åt hästen. Om hästen är bukig verkar det som om det är för lite protein i förhållande till energi i foderstaten. Se till att den kvoten är minst 6 och ta hänsyn till hur mycket hästen tränas när du gör foderstaten. Sen gäller det att se hur hästen svarar på fodret och lägga till eller dra ifrån om det behövs.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 357
Senast: fijja
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har vår 10-åriga D-ponny (Skåne) ute till försäljning till halva priset mot vad som var "normalt" för tre år sedan. Det är i princip... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka