Tjocka breda nordisar! Sadeltips!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Majken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 779
M

Majken

Hejsan!
Jag undrar om det är fler än jag som har huvudbryderier vad det gäller stora hästar med runda tunnor till magar och no manke what so ever (eller den framträder lite granna mer nu... ). Tips på bra billiga märken på sadlar som skulle kunna vara något att satsa på? Det är en dressyrsadel jag letar efter och hittills är jag mest nöjd med en bomlös allround jag testat men vill ha en riktig dressyr. Berätta gärna vad du själv använder och har för erfarenheter av detta. Tack på förhand
/ Majken

Sv: Tjocka breda nordisar! Sadeltips!

Till mitt Lettiska Halvblod modell GROV, som är som en tunna, har jag en Wintec dressyr med svart koppjärn i. Han har heller ingen manke att tala om. Sadeln ligger väldigt bra på honom.

Griffin haflinger/cob. Finns i W, XW och att beställa i XXW. Passar runda hästar med låg rund manke. Finns i allround och dressyrmodell.

Min bomlösa dressyrsadel Startrekk CC Dressage från www.kaupreridsport.se är verkligen tillräckligt bred för att passa en ardenner. Det är nästan löjligt så bred den är. Känns som betydligt mer än de 108 grader det XXW järnet ska vara...

Jag vill se bilder på Star Trekk CC dressage!!!!!! :banana: :banana: :banana:

Menade dina egna bilder.

Hittade dem precis i en annan tråd! Tycker att den ser himla fin ut!

Den ÄR fin. Jättefin. Ska som sagt bli spännande att prova den på häst och rida i den. Chesterfieldsoffan räknas inte som ridupplevelse :D

Liknande trådar

M
Utrustning Någon som har någon erfarenhet av denna sadeln? Beskrivning: WINTEC CAIR WIDE Wintec, lätt allroundsadel för de allra...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka