Tjockt ulltäcke

Sv: Tjockt ulltäcke

gick in och kollade men det är nog inte den jag är ute efter..
på hemsidan har de bara filt och det har jag ju redan..
men de stod att den va en thermo masterfilt dom har.. har inte koll på märkena men den såg inte alls lika tjock ut dessutom var den väldigt väldigt billig om det är samma...
min filt jag har är en shires iaf.. de kanske är "samma" som typ amigo/rambo.. båda e ju HW men det ena är av bättre kvalité.

Här e min filt - shires
shire_124324671.jpg

tror nog min filt e typ 4 ggr så tjock som täcket från charlies.. men ullen i filten sitter "glesare" eller hur jag ska förklara..

ja haha, den är verkligen sinnessjukt ful!
men nu har jag iaf lugnat ner mig lite.. ;)

har bestämt mig för att behålla täcket istället för att betala 127 kr till precis ingenting (frakten) då lurar jag heldre mig själv att jag köpt de fula täcket för 620 kr typ...

ska kolla med svärmor om hon tror att det går att sprätta loggan annars får den sitta kvar.. så ska jag se om jag kan smöra rejält för sambon och önska mig golden stripetäcket i julklapp ist..

Hade loggan inte varit så blaffig så hade du kanske kunnat sätta för något där (typ broderat hästens namn på matchande tyg och satt över..).

ja det var klokt... jag kanske ska ta och fråga min übersnälle svärmor om hon kan styra upp det... tack för tipset

Om du inte tvunget måste ha ull skulle jag tipsa om fleece fodrat med teddy.
vet att jacson har ett, betydligt billigare och riktigt gosigt!

Men fy vad trist :(

Mitt är ju inte alls sådär, det väger bra mycket mer oxå. Mitt är tjokt o luddigt, inte sådär "hårt"
De måste ju bytt tillverkare, mitt har ingen ful logga heller....

Den gamla varianten av Charlies ulltäcke var mycket bättre. Och loggan var snyggare oxå. Gav 250 kr för det på rean och tycker faktiskt det är rejälare än Domanis ulltäcke som jag oxå har

kan ju kolla på hööks men om man tittar på bilden så ser deras filt ut att vara knappt hälften så tjock som min. men frågan är om de kan skaka fram ett täcke OM deras nu är lika tjockt...

haha ja det kändes ju som en brutal rip off!! ^^ det är så roligt för det är ju lite "lull lull" på täcket med tjocka paspoaler, flätat svansband osv.. och så blaffar de på fulaste loggan i stan på täcket. Hade absolut förstått om de satt det lite i hörnet men kom igen, det där var det fulaste ever!

det stör mig extra, för jag har alltid haft svårt för alla som KÖPER agriaprodukter och rider runt i.. herre gud, man borde få betalt för att ha de grejerna eftersom det är så mycket reklam på dem! Så hamnar jag nu med ett täcke som dessutom (trodde inte det var möjligt tidigare) har en fulare logga än Agria :p
Nä, jag ska kolla med svärmor om hon kan hjälpa mig med att fixa det på något sätt...

Ja det var ju jäkligt dumt.
Får lite dåligt samvete här, känns som jag lurat dig :-(

Jag köpte ett riktigt tjockt ulltäcke för en massa år sedan (läderknäppning). Är nästan (99%) säker på att det är ett Horseware (Golden Stripe). Ett helt underbart täcke!

Vi åkte alltid till träningarna och hade hästarna helklippta. Av med sadeln och på med täcket, sedan gick vi i ca 25-30 min som avskrittning - sedan var täcket helt blött på utsidan och hästen helt torr (och täckessidan mot hästen).

Har prövat andra ulltäcken genom åren (mitt underbara täcke blev stulet :cry: ) men tycker att det är svårt att hitta "det perfekta" ulltäcket. Någon som vet om dessa tjocka tillverkas fortfarande?

jag har också ett sånt gammalt tjockt ulltäcke och det slår alla fleecetäcken:)

Löjlig du e, det är ju inte ditt fel att charlies har total avsaknad av smak ;)

Min tränare sa när hon såg täcket "JAS hade jag inte vetat så hade jag trott att han hette Charlie" ouuff! ;)

Precis och det fattar ju jag också och det är ju just därför du inte ska ha dåligt samvete ju :)

Som sagt så gillar jag mitt från Equiline, men det är antagligen lite för tunnt för dig.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 718
Senast: Bullen22
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 781
Kropp & Själ Jag har precis tagit mig igenom årets första "träningsrunda". Typ i alla fall. Jag är oerhört otränad, har knäproblematik sen lång tid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 938
Senast: ekra
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 404
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka