Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
mm men jag är inget fan av att ha dubbla täcken, än mindre tredubbla.. dessutom sitter oftast fleecetäcken så dåligt så för mig är inte dubbla fleece ett alternativ
Jodå, så svettas min också om somrarna, så jag vet hur det är Nästan så man önskar man kunde klippa då också så att dom svettades mindre
Bison: Ja du ser! Tur att det inte var mitt huvudsakliga tips då, har inte så stor erfarenhet av tjocklek på ulltäcken, men desto mer av hästar som svettas mycket
Köpte ett täcke från Catago för ett tag sen med ett lager fleece innerst och ett lager ylle ytterst, två täcken i ett. Kändes väldigt tjockt och varmt, tänkte att det kan vara bra under vintern när det är jättekallt, brrr. Det sitter jättebra på min häst och jag är nöjd
Det blev ett täcke från Charlies och det kom precis..
Om jag ska vara ärlig så är jag inte alls särskillt impad.. för att vara exakt, så väger täcket 4,37 kg Är inte i närheten på så tjockt som jag hoppats på...
Köpte ett marint. och i det stora hela så är det snyggt... förutom att dom har broderat världens största CHARLIES på bringan!! Dessutom är det dåligt broderat och jag vill bara kräkas på loggan! Helt hemsk!!
Visst, det är tjockare än mias, men inte alls vad jag tänkt mig.. näe, det blir nog till att skicka tillbaka! Jag har verkligen ingen lust att betala för att vara en vandrade reklampelare *kräksmilie*
njä nu är jag mest bitter eftersom jag måste betala för att skicka tillbaka täcket... haha jag är PMS-SUR över den där äckligt fula loggan, och så ska jag behöva betala för att slippa se skiten
Goldenstripe filtarna/tänkena är ju betydligt dyrare och rätt svåra att få tag på... pratade med Lyckås som sa att dom kunde ordna det åt mig men jag fick inget pris av dem och just nu vill jag verkligen inte beställa något som jag inte klämt och kännt på innan...
åh guuuuud vad jag är sur nu, haha, jösses, hade inte den där skräpiga loggan suttit där, så hade jag nog (surt) gett med mig och behållt täcket.. men när jag tittar på täcket blir jag bara arg när jag ser loggan
Jag köpte ett riktigt tjockt ulltäcke för en massa år sedan (läderknäppning). Är nästan (99%) säker på att det är ett Horseware (Golden Stripe). Ett helt underbart täcke!
Vi åkte alltid till träningarna och hade hästarna helklippta. Av med sadeln och på med täcket, sedan gick vi i ca 25-30 min som avskrittning - sedan var täcket helt blött på utsidan och hästen helt torr (och täckessidan mot hästen).
Har prövat andra ulltäcken genom åren (mitt underbara täcke blev stulet ) men tycker att det är svårt att hitta "det perfekta" ulltäcket. Någon som vet om dessa tjocka tillverkas fortfarande?
tror inte horsewear har ulltäcken, var in hos dem (strömsbergsgård) på globen och de hade inga... jag gissar på att det är shires golden stripe du haft.. de är supertjocka, super bra och.. super dyra
Ahh, googlade på Shires och du har rätt, det ser ut som det jag hade! Synd att de är så dyra.....skulle behöva ett nytt.
Har hört (har inte sett eller klämt på själv dock) att Xtreme Horse Makeovers ulltäcke "Falpro Newmarket" ska vara mycket bra (de är utan gjordar), men det var priset då.....
Tyvärr är loggan så himla stor, ca 7,5 * 30 cm och lite mönstrad i det röda så då riskerar jag nog bara att förstöra täcket.. Jösses jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan smälla på en så ful logga och förstöra ett så i övrigt fint täcke...
Hundträning Några tankar på vad som skulle kunna ha förändrats: Något med kisseriet så att han behöver ut oftare, försämrad syn eller hörsel som gör...