Bukefalos 28 år!

Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

escodobe

Trådstartare
Idag var jag på det första besöket för att bli steriliserad! Först ett enkelt avklarat samtal kontrollfrågor för att se om jag förstått att det permanent och att jag känner till andra preventivmedel. Jag fick skriva under papper på detta.
Efter det en undersökning för att kontrollera att allt inuti är som det ska följt av.att fylla i en hälsodeklaration och koll av blodvärde och blodtryck.

Nu ska remissen skickas till sjukhuset och jag väntar ivrigt på en tid.De ska erbjuda en tid inom tre månader.:D
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Grattis! :)

Jag är väldigt nyfiken, hur gammal är du och hur "krångligt" har det varit att bli tagen på allvar?
Har sedan så länge jag kan minnas varit övertygad om att jag aldrig kommer skaffa barn och att jag ska sterilisera mig i framtiden. Men de gånger jag tagit upp frågan så har jag blivit avfärdad mer eller mindre med argumentet att jag är alldeles för ung (blir 26 i år) för ett sådan beslut.
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Grattis :)!

Funderar själv skarpt på att sätta igång den här processen :). Ska bli intressant att följa tråden, hoppas du fortsätter uppdatera om hur det fortlöper :up:!
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Grattis! :)

Jag är väldigt nyfiken, hur gammal är du och hur "krångligt" har det varit att bli tagen på allvar?

Är också nyfiken på samma.. funderingarna finns där!
Tillägg:
Hur blir det med lust och "sexdrift" efteråt?

Och för den delen TS: GRATTIS! :D
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Grattis! Får man fråga hur gammal du är och när du först fick tanken på sterilisering?
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Idag var jag på det första besöket för att bli steriliserad! Först ett enkelt avklarat samtal kontrollfrågor för att se om jag förstått att det permanent och att jag känner till andra preventivmedel. Jag fick skriva under papper på detta.
Efter det en undersökning för att kontrollera att allt inuti är som det ska följt av.att fylla i en hälsodeklaration och koll av blodvärde och blodtryck.

Nu ska remissen skickas till sjukhuset och jag väntar ivrigt på en tid.De ska erbjuda en tid inom tre månader.:D

Härligt att du äntligen kom till skott :)
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Kul! Jag steriliserade mig i tisdags, äntligen! Fyller 29år i juni.
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Härligt! Grattis! :bump:
Jag har varit inställd på sterilisering sedan jag var typ 23, jag FÅR inte bli gravid - och läkarna har inte haft svårt att förstå det (de hade förmodligen dumförklarat mig om jag hävdat motsatsen...typ) MEN jag har sådana enorma problem med menssmärtor, PMS och allt sådant elände.
Och sådant får man ju inte bort vid sterilisering...så nu vet jag inte hur jag ska göra?
Kräva att de tar bort "hela alltihopa"? I så fall, hur gör jag det? (någon här kanske vet, även om det är lite OT)
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Du är medveten om att ifall du skulle ta bort äggstockarna så hamnar du i klimakteriet med allt vad det innebär istället?

Grattis escodobe!. :D
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Vad härligt!

Jag önskar att jag kände mig säker nog att sterilisera mig. Det hade varit så jävla skönt! I dagsläget vågar jag inte riktigt, men jag hoppas att jag kommer känna mig säker om några år eller så.
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Sexlusten påverkas inte av en sterilisering. Det styrs av hormoner och att kapa äggledarna har inget med hormoner att göra.
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Jag kommer att följa tråden med intresse. Jag har inte känt mig riktigt redo för att fundera över sterilisering än trots att jag bestämt mig för att inte skaffa barn men nu känns inte tanken så främmande längre.
 
Sv: Tjoho,här ska inga barn bli gjorda!

Men de gånger jag tagit upp frågan så har jag blivit avfärdad mer eller mindre med argumentet att jag är alldeles för ung (blir 26 i år) för ett sådan beslut.

Är det så illa idag?

Man blir ju upprörd att det ska vara så konstigt att man vill bestämma över sin egen kropp och sitt eget liv :(

Gör man det och ångar sig senare får man väl ta smällen..finns ju adoption tex
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp