Bukefalos 28 år!

Tjôta flyttar till landet!

Tjôta

Trådstartare
Äntligen har jag hittat ett litet hus att hyra åt mig och katterna där jag också kan ha Slagskeppet.

Ett litet 1800-talstorp med ungefär 55m² boyta och ett bås till Slagskeppet i bredvidstående ladugård (inredd till uppställningsplater för bil/husvagn) med ungefär samma yta. Katterna kommer att få vara ute så mycket de vill.

Huset är lågt i tak och relativt dålig standard i köket. I köket finns bara ett överskåp diskbänk och en lådhurts, kyl och spis. Den gamla vedspisen finns kvar men endast som skådebröd då skorstenen tyvärr är utdömd. WC/tvättstuga är stor men svårmöblerad. Där finns duschkabin, tvättmaskin och varmvattenberedare utöver WC och handfat.
Övervåningen är helt oinredd och kan endast användas till förvaring. Det finns en stor altan med eftermiddags/kvällssol.
Jag får göra trädgårdsland och bygga mig ett växthus, har redan börjat planera för det.

15 km fågelvägen till GBG:s centrum, 20 km närmaste bilväg och jag kommer att ha ca 24 km (25 min) resa inkl färja. Idag har jag 13,5 km och 17 min till jobbet.

För detta får jag betala 4500(huset)+500(garaget)/månad och då ingår ALLT. El, värme, vatten, sophämtning, vägavgifter, gräsklippning och snöröjning. Det enda jag behöver skotta är min ingång.

Har skrivit kontrakt från 1/12 och kommer att bo dubbelt under december.

:banana::bump:Kan ni fatta att jag är överlycklig.:bump::banana:
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Det låter superhärligt! Om du dessutom tänkt stanna där länge kan du ju renovera lite! Bilder? :)
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Kommer bilder senare.

Maran har lovat hjälpa mig att köra dit en TVbänk redan idag. Snälla hyresvärdar så jag får börja så smått redan nu. Ska försöka ta några bilder då.

Huset är tyvärr uthyrt under oktober annars hade jag nog redan flyttat. Fast det hade blivit dyrt med dubbla hyror i tre månader.
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Lycka till..Väntar med spänning på bilder !!! =)
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Vad härligt det låter:D

Jag vill ochså flytta till hus med min ahundar, Håller på letar för fullt till nå som kan ta och passa:)
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Här är lite bilder. Vissa är lite suddiga och andra lite mörka.

Mellan tvättmaskinen och WC-stolen finns en duschkabin

Sovrumsväggen är ljusgrå och väggen i vardagsrummet är gul.
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Jag har letat i flera år, mer aktivt det sista året.

Precis som jag hade skrivit ihop en egen annons och skulle publicera den dök detta tillfälle upp. Torpet hittades på Blocket och visade sig tillhöra bekantas bekanta.
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Hua, idag har jag sagt upp lägenheten till den siste december. Det känns ganska läskigt.

Men jag längtar sååå efter att flytta.

Det tråkiga är grannarna här där jag bor nu, dom kommer jag sakna jättemycket. Alla mina panschiskompisar som sitter på gården och fikar hela somrarna.
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Vad kul!
Vi kan utbyta erfarenheter kanske! :D
Jag ska from 1 nov bo i ett litet hus vid havet, 90 kvadrat + stoor inglasad veranda. 4 rum; ett sovrum, ett vardagsrum/matrum, ett trum-rum och ett mixrum (det där sista är efterkonstruktioner dock :D). Fullständigt hiskelig inredning & tapeter (byggt 1970 och inte renoverat.. förutom vitvaror och sånt) och jag står helt handfallen inför denna orgie i smaklöshet... Där finns dock ett piano så jag ska nog klara mig.

Kommer vara lagom cykelavstånd till jobbet och okej till stallet, men jag har ju bil också så..
det värsta är att jag är så hiskeligt mörkrädd!!!!
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Nu har jag börjat flytta, eller jag har kört ett litet lass i bilen men fick ett djävulusiskt migränanfall så jag har legat utslagen större delen av eftermiddagen/kvällen.

Stora flyttlasset med möblerna går på söndag och jag ser fram emot det med bävan.

Må vädrets gudar vara med mig så vi slipper regn och snö.
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Idag har det varit uppehåll iaf.

Snälla escodobe hjälpte mig att packa soffkuddar igår men tyvärr gjorde migränen ett återbesök efter att jag kört henne till hennes vänner så det blev inte mycket gjort igår kväll.

Just nu känns mitt liv som ett fullkomligt kaos.

Äldsta brorsonen har hjälpt mig att tömma förrådet och bära lådor idag, i morgon åker möblerna (de som ska med till huset, de andra ska på tippen).

Vi kan köra en minibuketräff här den 20:e så kan jag få iväg all brôte till tippen :idea:
 
Sv: Tjôta flyttar till landet!

Det ska vi nog kunna ordna om jag inte måste begrava mig i studentlitteratur!
Glasögonen! Kan migränen bero på glasögonen?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 427
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp