Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Är nu någonstans kring vecka 16, och nu börjar jag bli avis! Det syns INGENTING, känns INGENTING och jag går bara NER i vikt! :mad: Vill ju ha bebismage nu! Och ska det fortsätta så här kommer brösten att vara tunna "flappar" innan det är färdigt!

Jag VET att det kommer att vända och jag kommer förmodligen ångra de uttalandena innan hösten är här, men iaf! Kusinens flickvän (som ska ha bara en månad tidigare) har gått upp MASSOR och fått mage och allt. *avundsjuk* :(

Jenny
 
Sv: *tjurig*

Det där är en fruktansvärt trist period. Alla symptom som illamående, ömma bröst osv har gått över, men man känner inga rörelser och har ingen mage. Skittrist har jag också tyckt, har mest känt mig "skendräktig". Men snart ska du väl på UL antar jag, då blir det mer verkligt igen, sen dröjer det nog inte så himla länge innan rörelser och mage kommer. Du får kanske ge dig till tåls en månad till eller något sånt, låter länge kanske.....

Lycka till!
 
Sv: *tjurig*

Lugn & fin,i slutet kommer du att vara så trött på magen så det finns inte,var glad att den inte kommit än...Min mage började inte synas föränn v 22 någonstans och nu i v 32 saknar man den tiden då man var mer rörlig om man säger så...
 
Sv: *tjurig*

När jag var i v16 kunde jag känna och se :love: små små rörelser. Hade ingen mage direkt, kunde gå på stranden i bikini o kompisarna såg inget (hade inte "gått ut" med nyheten ännu). Rätt så mysigt med sambons o min egna lilla hemlighet ;) En släkting till min sambo skulle ha samtidigt som oss och på henne syntes en "bula" tidigt, medans det dröjde till v20 innan jag kunde stoltsera med en "bula" :D . När underverken väl var födda så vägde min nästan 1kg mer än hennes :angel:
Så ha tålamod...
 
Sv: *tjurig*

Jag kände som dig för bara nån vecka sen. Är nu i vecka 19 och tja, kanske kan man ana en liten bula. Iaf har flera bekanta gjort upptäckten på egen hand.
På de kort vi tagit i profil sen v6 så syns det faktiskt skillnad och byxorna är minst en dm för små i midjan. Så trots att jag inte har ngn bula direkt så har det faktiskt hänt ngt!

viktökningen har däremot låtit vänta på sig, de två kg som plussats på ligger nog mest i brösten, för DE har växt!
 
Sv: *tjurig*

Ha ha, då har man att vänta på då.. Jag är typ i vecka två :crazy:.
Men jag har nog inte fattat det ännu.. :o :) . Hur vet man att man är mogen för barn? Blir man någonsin det?
 
Sv: *tjurig*

Najtan Tabac skrev:
Ha ha, då har man att vänta på då.. Jag är typ i vecka två :crazy:.
Men jag har nog inte fattat det ännu.. :o :) . Hur vet man att man är mogen för barn? Blir man någonsin det?

Man växer med uppgiften, kan man väl säga...
 
Sv: *tjurig*

Jag hade hoppats på att inte behöva avslöja mej förrän när halva tiden har gått. Är bara i v11 och har varit ständigt hungrig från dag 1 :smirk: så mina byxor börjar redan strama...men inte en fin kula direkt.
 
Sv: *tjurig*

Är du gravid? I så fall är du säkert inte i vecka två eftersom man även räknar de första veckorna från sista mensen, så när man normalt ska ha mens är man i vecka 4-5 någonting åtminstone.
 
Sv: *tjurig*

anhe skrev:
Är du gravid? I så fall är du säkert inte i vecka två eftersom man även räknar de första veckorna från sista mensen, så när man normalt ska ha mens är man i vecka 4-5 någonting åtminstone.


Oki, jag har ingen koll. Hade mens i påskas och nu är jag tydligen gravid. Det är inget planerat och jag har tagit två tester själv. När jag ringde BVC så fick jag en tid till en kurator som jag ska till imorgon. Vi har väl inte riktigt bestämt oss för hur vi ska göra, men jag tror att vi kommer behålla det. Känner mig så jävla liten just nu iaf. Och det känns rätt overkligt. Just eftersom vi har testat själva och lixom inte fått det "bekräftat" på BVC. Men 2 tester kan väl inte ha fel? Hm, känns lite skumt.. Men jag tror att vi ska behålla det, Det är bara så att ingen av oss törs säga det rakt ut. :angel: :eek: :D
 
Sv: *tjurig*

Mina jeans passar BÄTTRE idag än dom gjorde innan graviditeten började... :smirk:

Är nästan så jag börjar undra om h*n där inne ångrat sig och börjat tillbakabildats eller något annat galet... Ska på UL om två veckor, så jag får väl vara orolig tills dess...

Jenny
 
Sv: *tjurig*

är det ditt första barn? isf kan det dröja, fast det är ju jätteolika. på mig syntes den första graviditeten i vecka 21, den andra i vecka 12 hrm... men du kommer att få mage som du kommer att tröttna på =) men jag kan förstå din iver, det är ju så fint med en bebismage....
 
Sv: *tjurig*

Har du gjort två positiva tester hemma, så behöver du nog inte tveka om du är gravid eller inte. De ska ju vara mycket tillförlitliga, speciellt vid positiva svar. Men klart man blir förvirrad, det är det lätt att bli även om man bestämt sig redan innan att man ska behålla vid ev graviditet. Lycka till hos kuratorn, hoppas ni kommer fram till något bra.
 
Sv: *tjurig*

Det gick bra idag. Jag är i v 6 fick jag reda på :) . Och vi har nu bestämt oss för att ha bebis kvar :love: . Men man är ju lite skraj. Och man har många funderingar över hur det ska gå med hästen. Man kanske kan hyra en sky lift som lyfter i en i vagnen på slutet ;)
 
Sv: *tjurig*

Kände som dig för några veckor sen, undrade rent av om det ens fanns något i magen, för inte rörde det på sig eller syntes heller.

Nu i vecka 20 är det andra bullar haha, har blivit jätterund bara sådär. Vet inte om det är så vanligt att bli såhär tydligt gravid med första barnet, men men, så blev det, och det är rätt mysigt :)
Så vänta du bara lite, det säger tjoff så går det inte dölja.
Det jag tjurar om nuförtiden är att INGA kläder passar :rofl: Aldrig är man nöjd!:D
 
Sv: *tjurig*

Ha ha, ja. Fy fasiken när man börjar växa ur kläderna. Har redan svårt att få som att passa så hur ska detta gå :angel: ;) ..
Det är väldigt spännande men tänk så mycket olika känslor man har :D .. Jag har iaf väldigt lätt för att gråta. Är trött HELA tiden men sen när jag lägger mig kan jag inte sova :mad: .. Ha ha. Men det går väl över hoppas jag..
 
Sv: *tjurig*

*lånar knapp*

Någon som vill låna en liten alien som visserligen inte sparkar som storasyster gjorde men istället försäker trycka ut fötterna genom magen... I härdigt dessutom... Jag är i v. 30 nu är börjar bli ganska så less... ;)
Det är inte många klädesplagg som passar och dessutom börjar jag bli varm av minsta lilla... Jag är lite gnällig för tillfället om ni inte märkte det... :D
 
Sv: *tjurig*

Jag har för mig att det inte syntes på mig då heller, och jag var också jättesotis på en tjej på jobbet som skulle ha nån månad innan mig eftersom alla klappade henne på den runda magen och höll på...
Dagarna innan ultraljudet var jag jättenervös att det skulle vara tomt där inne eftersom jag inte hade känt några rörelser eller fått nån mage som syntes, men kvällen innan ultraljudet kom första sparken. Det var sååå mysigt! :love:
Sen så måste jag säga att det inte alls är säkert att du blir less och svär ve och förbannelse över magen på slutet. Jag hade bestämt att jag inte skulle börja klaga innan jag gått över tiden med en vecka, och nu kom ju värkarna igång på BF-dagen, så jag hann inte alls bli less på magen! Och då kan jag ju tillägga att Ella är född i slutet på augusti, och att vi hade en rejäl värmebölja i mitten på augusti i somras. ;) Men jag tyckte ändå att det var härligt att vara gravid
(jag minns det så nu i alla fall :p )

// K
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 838
Senast: Roheryn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 493
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 010
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp