Tjuv och polis säsong 2, 2020 i Lysekil

Jag håller med. Det kändes i början som att de hade någon slags plan men det gick utför rätt snabbt.
Jag hade tex inte gått och handlat saker till kuppen i affären, utan frågat runt efter materialet. Inte rört mig i värsta suspekta dräkten mitt i dagsljus. Inte ta av min maskering i valvet. Kanske spreja färg eller något över kameran i valvet.
Sett till att någon var utanför och på standby så de kunde snabbt ta sig därifrån med bil. Inte ha mitt namn på en båtmotor osv osv O_o

Men det är ju enkelt att sitta i soffan och kommentera jämfört med stresspåslaget att vara på plats. Det hade varit kul att få testa själv om jag hade lyckats bättre.
 
Jag förstår inte varför de inte la mer tid på att reka och planera?
Som jag uppfattade så hade de bara en viss tid mellan att de fick veta var de skulle göra stöten och tills den skulle genomföras. Det jag störde mig mest på att de var så uppenbart ute och rekade, köp en glass och sätt dig på torget liksom, en tidning, en bok eller prata i telefon och ingen skulle reagerar. Sen varför de sprang runt i de vita overallerna på stan? Alltså hur tänkte de där? Jag hade nog ringt 112 om jag hade mött dem. :cautious: En eller flera personer som hämtar upp i bilar hade varit det vettigaste, helst med "stulna" skyltar, eller åtminstone övertäckta på något sätt.
 
Ska bli riktigt intressant att se hur det kommer gå! Det verkar inte som de klarar sig med tanke på nästa veckas förhandstitt.
Men ja, de gjorde en hel del missar 😬
 
Tyckte det var lite konstigt att de parkerade skåpbilen en bit bort pga att det fanns övervakningskameror, de fastnade ju på bild ändå.
 
Som jag uppfattade så hade de bara en viss tid mellan att de fick veta var de skulle göra stöten och tills den skulle genomföras. Det jag störde mig mest på att de var så uppenbart ute och rekade, köp en glass och sätt dig på torget liksom, en tidning, en bok eller prata i telefon och ingen skulle reagerar. Sen varför de sprang runt i de vita overallerna på stan? Alltså hur tänkte de där? Jag hade nog ringt 112 om jag hade mött dem. :cautious: En eller flera personer som hämtar upp i bilar hade varit det vettigaste, helst med "stulna" skyltar, eller åtminstone övertäckta på något sätt.
Ja, precis. Jag hade fejkat plåtarna - mycket mindre misstänkt än inga plåtar. Och använt säckkärra till sedlarna och försökt se ut som en byggjobbare. Bytt om till vardagslkläder i bilen
 
Här kollar hela familjen, barnen hejar på poliserna...

Jag tyckte "rånarna" var riktigt klantiga :o
Samtidigt verkade de ha sett säsong ett, tex att de försökte sopa igen DNA spår med klorin, och att alla skulle ha vita overaller för att det skulle bli svårare för poliserna att känna igen dem. Däremot tänkte de ju inte på att ha handskar osv på planeringsstället, ett misstag tjuvarna från säsong ett även gjorde. Är med team polis i år känner jag, lyssnar också på podden Över min döda kropp, och älskar Lena och Anna!
 
Tredje avsnittet ikväll.
Jag kom att tänka på en sak, reagerade på det även under första säsongen, när de blir hämtade till förhör/gripna verkar de inte förvånade och protesterar inte. Om nån polis knackade på hos mig eller stoppade mig på stan för att ta med mig till förhör skulle jag se ut så här: O_o :cautious::confused:
Skulle även protestera och säga att jag inte varit med i något skumt.
Så de avslöjar ju direkt att de fattar varför de blir stoppade. Inte så smart kanske.
 
Det hände rätt mycket i kvällens avsnitt. Kul. Lägger under spoiler ifall nån inte sett ännu.

Kvinnan som hade karta över brottsplatsen och andra anteckningar var ju lite korkad, hur svårt kan det vara att bränna upp alla bevis?
 
Tyckte det var lite konstigt att de parkerade skåpbilen en bit bort pga att det fanns övervakningskameror, de fastnade ju på bild ändå.

Att de parkerade bilen en bit bort var väl för att de använde sin egen bil och inte ville att den skulle kännas igen.

Båten var ju oerhört klantigt att de använde!
 
Vi följer serien hemma och tycker det är skitkul!

Men såååå onödigt att släpa med sig alla verktyg från kuppen där ifrån. Överlag har endel städat slarvigt efter sig med att ha sparat på lappar och prylar.

De skulle ha använt sig av kontantkortstelefoner och lämnat sina vanliga hemma, kanske tom hos andra som kunde ha dem på sig så de inte blev inpingade på masterna nära brottet. Dumt att använda egna glasögon mm som maskering.

De skulle haft lånade fordon.

De borde ha snackat ihop sina storys och alibin bättre innan.

Donationerna borde ha valts bättre till ändamål de inte var engagerade i alls.

Inköpen var klantiga. I affärer med övervakningskameror :banghead:.

Vi har konstaterat här hemma att vi verkligen inte hade haft nerver för detta. Särbon säger att han hade anmält sig själv dagen efter :laugh:
 
Tredje avsnittet ikväll.
Jag kom att tänka på en sak, reagerade på det även under första säsongen, när de blir hämtade till förhör/gripna verkar de inte förvånade och protesterar inte. Om nån polis knackade på hos mig eller stoppade mig på stan för att ta med mig till förhör skulle jag se ut så här: O_o :cautious::confused:
Skulle även protestera och säga att jag inte varit med i något skumt.
Så de avslöjar ju direkt att de fattar varför de blir stoppade. Inte så smart kanske.
Jag tänker att de vet att det är TV, tror inte riktigt brottslingar beter sig så riktigt. Förra säsongen gick de ju in till fel tjej, hon blev rätt förvånad :D 🙈
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 007
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 325
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp