Bukefalos 28 år!

smullan

Trådstartare
Jag undrar om fjordhästar kan tölta, har läst det men att det mkt ovanligt. För ett tag sen red jag ett Fjording50 %/engelsk fullblod 50 % som hade en ovanligt och märligt mjuk trav kan den hästen ha tölta man satt stilla i sadelen detta var en westernhäst. Jag kan inte så mkt om islandshästar eller så , men straks effter red jag islandhäst och töltade, det som slog mig var att fjording/fullblodets märkliga gångart på minde om tölt kan det varit någon oren form av tölt. Sen undrar jag är det någon som vet hur kosacktrav ser ut eller har ridit i det, vet att endel baskhirhästar(vet inte on jag stavat rätt) behärskar den om nån har en bild eller kan ni inte sätta in den.
 
Sv: Tölt

Min fjording hade en gångart liknande grisepass men den hade säkert gått att få till tölt av en kunnig.
 
Sv: Tölt

Ofta kan det vara att hästen har en fyrtaktig trav; mindre sväv och oren i takten helt enkelt. Då blir det mycket mjukare att sitta på.
 

Liknande trådar

Träning Så, min kompis har en Paso Peruano och vi undrar nu lite om deras gångarter, hur man normalt tränar dem och varför. Det är inte så lätt...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp