Bukefalos 28 år!

Tömkörning!!

H

hotstuff

tänkte höra efter när kan man börja tömköra sina fölisar? :banana:
 
vid ett års ålder. typ.beror fråm häst till häst men runt där kan man börja tömköra dem en tur ute i skogen eller hemma på vägen eller så,inte på bana dock...det sliter så mycket på dem...tycker jag iaf..
 
min är 1 år och ca 8 mån och idag provade jag tömkörningsgjorden fastspänd (ridhus) för första gången) tänkte börja lulla i skogen så fort hon vant sig. tänker dock gå på bana iaf 5 ggr innan så hon förstår stopp, fram och sväng.
 
Kanoooonbra.. fortsätt i *sakta mak* med detta, korta stunder (ca 10 - 15 min) då & då ute i skogen eller längs traktorvägar!

Önskar att jag också kunde vara såååå duktig som du :smirk:!

Mvh/ :)Bia
 

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
890
Senast: EZMK
·
  • Artikel
Hästnyheter Har din häst haft problem med ryggen? Är den lite sänkt i ryggen eller vill du bara bygga en starkare core hos din häst? Då kan...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: ameo
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 589
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp