tömkörning

urkella

Trådstartare
när ja tömkör min polla "knäpper" hon bara av i nacken, hur ska jag göra för att hon ska börja använda bekdelen och höja ryggen?, någon som har någon bra övning som jag kan göra, ska tömköra igång henne nu efter fölningen innan hon börja ridas. Har bara tömkört ett fåtal gånger innan.
 
Sv: tömkörning

försök med mycket tempoväxlingar, halter och igångsättningar, kliva över bommar och liknande. Se till att du har stödet på yttertöm och driv på när hon börjar krulla ihop sig. Strunta annars i om formen är öppen tills du fått igång bakdelen.
 

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 501
Senast: tuaphua
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
944
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp