Tog tillbaka bytt häst

Sv: Tog tillbaka bytt häst

Jag förstår varför den ena inte var nöjd med bytet. Den som inte ville byta tillbaka bor granne med stallet där jag har mina hästar..

Grannens hästarna ser vi lite titt som tätt springandes lösa häromkring. Vi stoppar in dom i hagen igen för vi vet att det är ingen idé att försöka få tag i ägaren snabbt. Hästarna hinner göra stor skada på grödor/trädgårdar och de kan även vara en stor fara för bilister. Det saknas ström i staketen.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Men att byta häst innebär väl inte att man byter stallplats, eller vad menar du?
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Den som bytte bort sin häst till myzans granne fick väll reda på förhållandena där och tog tillbaka hästen?

Hade jag nog också gjort, problemet är ju då att betala den ena hästen.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Det kvittar ju, man kan ju inte ta sig friheter utöver det vanliga, även ett byte räknas som köp vilket gör att ansvaret övergår till annan ägare. Jag förstår om denna person blev anmäld, man måste tackla sånt här från annat håll.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Men måste inte ägarbyte papperna vara påskrivna av bägge parter och inskickade för att ägarbytet ska vara giltigt?

Personen som ville ha tillbaka sin häst ringde först polisen som informerade om att det vara bara att hämta sin häst. Jag vet inte om ägarbytespappret var påskrivet och inskickat så det lämnar jag osagt. Om personerna har agerat rätt lämnar jag åt polisen.

Men jag förstår kvinnan som vill ha tillbaka sin häst.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Undersöker man inte noga den som man ska byta häst med INNAN bytet sker? Jag har gjort ett sånt byte för ett par år sedan o vi är vänner idag, vi informerade varandra om ALLT och besökte även varandras stall innan byte. Är lika nöjda bägge två.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Jag utgår ju ifrån att man ordnat med papper när bytet skett, precis som ett vanligt köp. Däremot måste man ju inte ha skickat in pappret, något sådant krav finns inte. Det som styr vem som är ägaren, är ju inte regbeviset utan kvitto, gåvopapper eller liknade.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

Men måste inte ägarbyte papperna vara påskrivna av bägge parter och inskickade för att ägarbytet ska vara giltigt?

Personen som ville ha tillbaka sin häst ringde först polisen som informerade om att det vara bara att hämta sin häst. Jag vet inte om ägarbytespappret var påskrivet och inskickat så det lämnar jag osagt. Om personerna har agerat rätt lämnar jag åt polisen.

Men jag förstår kvinnan som vill ha tillbaka sin häst.

Jag ställer mig tveksam till att polisen utan vidare sagt att det bara är att hämta hästen, men åh andra sidan vet vi inte vad som hänt. Har de verkligen bytt och skrivit på papper (eller har muntligt avtal) så handlar det om stöld och det lär vara tjänstefel att uppmana någon att stjäla om man är polis.
 
Sv: Tog tillbaka bytt häst

O andra sidan beror det också på vad man säger till polisen. Säger man att man lämnade hästen där, så är det klart att de säger att det är bara att hämta hästen. Dvs de nämner inte att de har bytt häst med varandra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 441
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 142
  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp