Tokiga annonseringar

Jag är med i en lokal köp/byt/sälj-grupp på Facebook, och har där sett ett flertal annonser som gjort att jag kliat mig lite i huvudet - sånt som får mig att tänka "vill nån verkligen köpa det där?"

Den annons som hittills står som obesegrad mästare i kategorin "vill nån verkligen köpa det där?" såg jag för några månader sedan, och jag tänker fortfarande på den ibland och undrar om det kom någon köpare:

PEDALHINK + TOALETT BORSTE
40 kr

Säljer dessa två ihop, knappt använt
Finns i *ort* men kan möta upp

*Bild på högst icke-märkvärdig soptunna och toalettborste i rostfritt stål*

Knappt använt...?! O_o:crazy::wtf:
 
Jag är med i en lokal köp/byt/sälj-grupp på Facebook, och har där sett ett flertal annonser som gjort att jag kliat mig lite i huvudet - sånt som får mig att tänka "vill nån verkligen köpa det där?"

Den annons som hittills står som obesegrad mästare i kategorin "vill nån verkligen köpa det där?" såg jag för några månader sedan, och jag tänker fortfarande på den ibland och undrar om det kom någon köpare:



Knappt använt...?! O_o:crazy::wtf:
Samma här. Folk säljer de mest mystiska saker. Jag brukar mest tänka: Är det lönt? Det kan t.ex. vara en tupperware-burk för 15 kr som man lägger upp till salu. Tycker det låter lite jobbigt...?
 
Samma här. Folk säljer de mest mystiska saker. Jag brukar mest tänka: Är det lönt? Det kan t.ex. vara en tupperware-burk för 15 kr som man lägger upp till salu. Tycker det låter lite jobbigt...?
Jag hade en kompis förut som sålde knapparna från gamla koftor. Behöver man pengar så säljer man ju allt som går.
 
Jo det gör det ju, indirekt. Det står att den är som ny. Det är beskriva skicket på den.

Fattar ärligt talat inte vad det är du hakar upp dig på.
En maskin som är 4 år är inte i nyskick om den har använts. . En ny maskin har inte slitage, det har en maskin som använts. Eftersom det inte framgår hur ofta man använt den de 2 första åren. Jag hakar upp mig på att man beskriver en använd, 4 år gammal produkt, som ny. För som sagt, såna här produkter slits när de står oanvända också. Gummit torkar t.ex.

Den kanske ser ny ut på utsidan, men det är inte samma sak som nyskick.
 
Den kanske ser ny ut på utsidan, men det är inte samma sak som nyskick.
Fast nu har du ju inte sett den så du kan ju inte veta vad den är i för skick. Ärligt talat.

Du vet inte hur mycket den använts eller vad den är i för skick.
 
Fast nu har du ju inte sett den så du kan ju inte veta vad den är i för skick. Ärligt talat.

Du vet inte hur mycket den använts eller vad den är i för skick.
Inte du heller.
Jag hakar upp mig på att man använder sig av uttrycket "som ny" på en använd produkt som är 4 år gammal. Speciellt när vissa delar faktiskt blir slitna av enbart ålder, såsom gummi. Hade det varit en stol som bara stått och samlat damm i 4 år hade det varit en annan sak. Den slits inte av att bara stå.

Så.. då har jag förklarat vad jag hänger upp mig på och har inte mycket mer att tillägga diskussionen.
 
Funderar du på var du ska lägga alla bra-å-ha-prylar i förrådet? Eller tycker du mästerskaparna har många bra idé som du vill förverkliga på egen hand? Här har du chansen!
1f642.png
:-) Min underbara förvarings-byrå letar nu nytt hem. Som till synes är den svartmålad(var så när jag fick den) och lite sliten. Så med lite kärlek eller ej, kanske detta blir din underbara förvarings-byrå :-) 35cm bred, 150cm lång. 100kr,


Behövs nog rätt mycket kärlek. På bilden är en byrå där det ska vara 2 rader med 3 lådor vardera. Ena sidan har 3 lådor. Andra sidan inga lådor alls, utrymmet för översta lådan har ett hyllplan, under hyllplanet hänger ett svart tygstycke som täcker hålet där 2 lådor saknas. Byrån som var svart är ganska prickig av slitage.
Lite sliten var extremt snällt sagt, men ärliga bilder iaf.
 
Skick som ny är väl oanvänd eller max använd enstaka gånger.
Njä. Jag skulle utan tvekan kunna sätta "Skick: Som ny" på vissa handkontroller jag spelat med periodvis de senaste åren. Det går inte att se eller känna skillnad på mina gamla och de som nyss tagits ur förpackningen.

Ebay säger:
"Like New

An item that looks as if it was just taken out of shrink wrap. No visible wear, and all facets of the item are flawless and intact. See the seller’s listing for full details and description of any imperfections."
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 963
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp