Tölt-inlärning,vad tycker ni??

Sv: Tölt-inlärning,vad tycker ni??

På en träningsfilm som jag har för islandhästar tränar gubben (kommer inte ihåg vad han heter:p) tölten på sina hästar genom att han rider på en annan häst samtidigt som han håller träningshästen i andra handen.
Det är högst troligt Benni Lindahl i filmen "träning" du avser. Betänk då också att han är en av de få mästare som utnämnts i just träning av islandshästar. ;) :angel:

Hej måste ju uppdatera nu så ni inte undrar vad det blivit av oss.:angel::D

Kaela är ju dräktig också 129 dygn nu.:)
Satte aldrig på henne inspänning vill inte rida med ngn form utav hjälptyglar.
Har brutit med min tränare som jag hade då.
Tränar istället dressyr för en mkt duktig kille som också har erfarenhet av Islandshästar.
Vi har bara provat tölten lite ibland,när hon är helt lösgjord.
Den kommer mer och mer nu, nu töltar hon tom i hagen ibland!!:)

Sadeln ligger bra.
Hon är jättefin att rida i alla tre grundgångarterna och galoppen är riktigt härlig.

Ja just de! Orkade inte gå coh kolla :p....jo det kanske han är. Har inte så stor koll på vem han är. Men jag tyckte endel övningar där va ganska bra. Visst är det svårt att rida på en häst samtidigt som man ska ha en annan i den andra handen i fin tölt. Men tömkörningen som jag testade gick väldigt fint och bra faktiskt.

Hej måste ju uppdatera nu så ni inte undrar vad det blivit av oss.:angel::D

Kaela är ju dräktig också 129 dygn nu.:)
Satte aldrig på henne inspänning vill inte rida med ngn form utav hjälptyglar.
Har brutit med min tränare som jag hade då.
Tränar istället dressyr för en mkt duktig kille som också har erfarenhet av Islandshästar.
Vi har bara provat tölten lite ibland,när hon är helt lösgjord.
Den kommer mer och mer nu, nu töltar hon tom i hagen ibland!!:)

Sadeln ligger bra.
Hon är jättefin att rida i alla tre grundgångarterna och galoppen är riktigt härlig.

Det här var kul att läsa, tror nämligen inte heller på halsförlängare eller andra hjälptyglar, man bara låser upp hästens halskotpelare. Mycket bättre att träna lösgjordhet.

Min egna häst har tölten kommit på ju starkare han blivit. Lycka till nu, det låter som att du är på rätt väg!

OA

Liknande trådar

Träning Hej! Jag är en vuxen nybörjare som ridit ca ett år. Det mesta går rätt bra men känner att jag missat en del basic-grejer och något som...
Svar
12
· Visningar
3 420
Z
Islandshäst Nu är jag säkert dum och provocerande.. men hittade faktiskt ingen gammal tråd i detta ämnet, inte vad jag kunde se ett antal sidor... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 439
Senast: moli
·
V
Islandshäst Jag tog Fagrí-Blakkur (19 år) på foder i början av januari. Visste redan då att han var lite speciell. Men jag har ridit islandshäst i... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 500
Senast: versatile
·
Islandshäst Innan jag skaffade Islandshäst så trodde jag som dum dressyrryttare att alla Islandshästar kan tölta och att det är lätt.:crazy::eek... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 375
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V