• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Aranel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 189
A

Aranel

Hej! Är det någon som har en bra bild som beskriver tölt? Alltså hur hästens ben rör sig? Jag har letat överallt som jag kan komma på, men hittar ingen... :confused:

//Sara

Sv: Tölt...

Tack så mycket! Mycket lätt att förstå...
fast jag skulle behöva skriva ut animationen, och det är ju lite svårt... så om någon har en "stegsekvens", eller vad man kan kalla det, gärna i svartvitt, så vore jag glad... Jag ska nämligen förklara för min historielärare hur tölt fungerar. Häromdagen dagen pratade vi nämligen om hästens betydelse under vikingatiden, och islänningen var ju från början vikingarnas häst... Pass är ju lätt att förklara, men tölt är knepigare, särskilt för någon som inte vet nåt om hästar...:smirk:

//Sara

Sv: Tölt...

Har hittat lite fakta om gångarter bla tölt..dock står det på norska..om du vill ha faktan är det bara säga till så skickar jag det till dig.

//loddie

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Görel
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 287
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna