Bukefalos 28 år!

Tomatplantor med gula, krulliga blad, vad är fel?

Det fungerar med hink men du får hålla koll på hur mycket du vattnar men annars finns ju stora plastkrukor på 10 l? Sätt dem djupt och fyll på med jord, de skjuter rötter från stammen. :)
Jag tänkte mer använda något jag redan har. :) Har några krukor i och för sig, rätt stora, kanske 10 l, får kolla det, annars tar jag ju dem istället. Tack för tips! :)
Hoppas jag får dem att trivas!
 
Det jag fått till mig i pyralid-uppståndelsen är de olija bekämpningsmedlen. En hel drös har nikotin som aktiv beståndsdel
Nä det där stämmer knappast.
Kanske du menar neonikotinoider? Undrar om det finns ett enda godkänt medel baserat på neonikotinoider i Sverige mera...eller ens i EU.
 
Ta det lugnt med gödslingen innan du fått till större krukor. Det blir lätt för mycket i sådan liten kruka.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Hjälp! Mina krukväxter mår dåligt. Jag har en sådan här, Yucca Elephantipes enligt Ikea: Den står mitt i rummet, men öppen...
Svar
12
· Visningar
1 416
Senast: Korven
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 812
Senast: Hyacinth
·
Trädgård & Växter Några av mina tomatplantor blir bladen "krulliga", torkar typ. De är ca 10 cm. Har satt de i större kruka, för innan såg jag...
Svar
5
· Visningar
32 010
Senast: MonteRose
·
Trädgård & Växter När jag köpte mitt hus för 9 år sedan planterade jag två likadana svagväxande äppelträd som skulle växa upp lite lagom symetriskt hade...
Svar
3
· Visningar
1 865
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp