Tömkörningsgjord ponny Globus mäthjälp

Apollo

Trådstartare
Är det någon som har en Globus tömkörningsgjord till ponny?
Eller nåt annat fabrikat, måste vara en riktig i läder ingen neoprengjord.

Fínns det någon vänlig själ som skulle kunna mäta omkretsen inuti på en sån när den lilla extra bukgjorden för ponny är inspänd så mycket det går.

Eller tala om vilken typ av häst du har.

Så jag inte beställer i onödan. Ingen av mina nära hästaffärer har en hemma.

Tack på förhand :laugh:

Sv: Tömkörningsgjord ponny Globus mäthjälp

Nu är jag hemma så kan inte mäta gjorden, men jag har den korta bukgjorden på min gjord till mina fjordingar, samtliga i spannet 138-143 cm, en smäcker, en ganska fet och en däremellan. Jag har gjorden inspänd till mittenläge ungefär som mest, så spontant så skulle jag tro att gjorden är för stor för b-ponny om det inte är en väldigt rejäl sak. Svanskappan är jättelång.
Ska försöka mäta i veckan och ge dig ett exakt mått om jag lyckas komma ihåg.

Tack

Har köpt mig en fet (och väldigt bred och rund över ryggen) maxad Shettis som behöver jobbas.:laugh:

Han är just nu ca 150 runt om så det verkar ju som den skulle passa även när han går ner i vikt. Svanskappan kan jag ju byta ut.

Måtten jag skrev är mankhöjden för att få ett hum om storlek på häst, så jag skulle nog misstänka att den blir för stor för din häst ändå.. Han jag köpte den av uttryckte "jag var lite orolig för att du skulle säga shettis" när han frågade vad jag hade för häst, så jag hade nog inte vågat chansa.

Hinner inte idag men ska försöka mäta i morgon.

Oj ja jag är så inställd på omkretsen, det fanns bara i mitt huvud.:o

det går inte att få tag på en däckel ifrån en travsele till shettis så? det borde kanske vara lättare...

Jag har ju en sele som jag skulle kunna ta däckeln ifrån men vill ha en "riktig gjord då jag kommer jobba mycket med tömkörning.

ok.. tänkte dock på en travdäckel som är med järn och inte en sån med 2 putor dock har ju dom bara 2 ringar för töm...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka