Tömkörningsgjord+tömmar

Sv: Tömkörningsgjord+tömmar

Brunt är beställt. Blir väl inte samma nyans på allt kan jag tänka men vi får se... Har hittat en kapson till OK pris också med tyglar och så beställde jag "long-reins" på en gång. (Hade bara i rep innan.)

Sen har vi allt vi behöver de närmsta två åren eller iaf ett och ett halvt :D

Och vad fick jag?

En brun tömkörningsdäckel? Ja.
En AE däckel? Nej.
En K-G däckel? Ja.

Som dessutom kostar 1100kr mer. Lite lätt irriterad.

Men NÄ?!

Jag kan säga att vi hade OTROLIGT mycket strul med min beställning, så jag är inte förvånad att du fick fel. Inte mindre irriterande för dig, så klart!

Mina tömmar kom klockrent.

This is annoying. Ska bli intressant att se hur det löser det. Jag är öppen för förslag. Färgen är rätt iaf :grin:

Tärnsjö skrev:
Vi ber hemskt mycket om ursäkt för felet vigjort och ber dig att returnera den felaktiga däckeln till oss. Vi kommer att stå för den frakten och frakten för den nya. Den nya kan vi skicka dig under den här veckan.

Under den här veckan... Så jag får den nog nästa vecka. Och pengar tillbaka hoppas jag, är ju liten priskillnad om 1125kr dem emellan också.

Senast ändrad:

Nu har jag returnerat, ska bli spännande att se när nästa gjord kommer. Funderar på om jag ska ta en svanskappa för pengarna jag redan betalat. Behöver man svanskappan?

Jag har en voltigegjord, men använder inte den längre. Tar istället pållarnas travselar och tömkör med dom. Finn-tack tror jag är märket på båda dom.
Så har jag massvis med tömmar, ett par i textil och 6 stycken i läder. Men mina favoriter är ett par från tärnsjö :love: så himla mjuka är dom!

Jag funderar på om jag kommer irritera mig på att jag inte har den om jag inte har den. Är lite av perfektionist (annars lägger man inte sådana här pengar på en tömkörningsdäckel!) och just att den inte får störa i fram är jätteviktigt.

Får slänga iväg ett mail imorgon igen, har inte fått svar alls på att jag skickat returen osv.

(Sen är jag just nu även irriterad på företaget jag har beställt kapson och long-reins i läder från, de har inte svarat än.)

Jag såg ett program på TV där KG Svensson tömkörde en häst och han påstod att man alltid skulle ha svanskappa för om hästen fick hjälp med att lyfta svansen så släppte den efter i ryggen mkt lättare.

Jag har provat med svanskappa men kan inte påstå att jag märkte nån skillnad. Å andra sidan är jag ingen stjärna på tömkörning. Min svanskappa är så knölig att sätta fast så jag använder den inte längre.

Det har jag hört förut också. Vet inte om jag tror på det men å andra sidan så kanske det kan få en känsligare häst att slappna av.

Det blev en svanskappa. Så vilken merförsäljning det blev av deras misstag... *mutter*

Nu väntar jag bara spänt på att den nya ska komma, helst innan jag flyttar tillbaka Räkan till gamla stallet.

Nu har jag fått en paketavi. Ska se om jag kan hitta min kamera i garaget så ska jag åka ut och fota tror jag. Den väger mer än det förra paketet så det borde vara en svanskappa i.

Det var både en svanskappa OCH rätt däckel i :love:

Har inte hunnit prova, har bestämt mig för att flytta ponnyn tillbaka till "vanliga" stallet och göra allt där i stället. Och göra i ordning skåpet osv.

Liknande trådar

Utrustning Ska nog ta och köpa mig en egen tömkörningsgjord och egna tömmar nu tänkte jag. Har varit tömkörningsfrälst sen ett tag nämligen... Men... 2
Svar
25
· Visningar
7 573
Senast: Eme_liie
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 365
Senast: Mezcal
·
Utrustning Planerar att köpa tömkörningsgjord, men har väldigt dålig koll på utbudet och vänder mig därför till er för hjälp :idea: Som jag har...
Svar
19
· Visningar
1 800
Senast: Salasolen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka