Tömkörningsgjord!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare adnamA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 629
A

adnamA

Är det nån som vet nån bra, och billig, tömkörningsgjord? Inget avancerat alltså.. :p Gärna nån sida på Internet man kan kolla på!

Sv: Tömkörningsgjord!

Cheval har en jättebra ordentlig gjord till helt ok pris. Tror den kostar 1000 kr. Det är bättre att du satsar på något du kan ha länge och ha nytta av.
Sen såg jag att det fanns lite olika på www.lillhastenistav.se Det är bara att kika runt lite.

Börjes har ju en, kostar inte alls mkt..159:- 4 av 7pers. i mitt stall har den o alla är nöjda.

2405.jpg

Jo den har jag sett.. Funderar bara på om det inte är bättre med lite fler ringar att ha tömmarna genom..?

Nån mer? :bump:

H**ks har ju en i neopren :D. Den gillar jag :)

Hittar ingen tömkörningsgjord på den sidan..? :confused:

globus har en riktigt bra med stål i däckeln, svanskappa och många inspänningsmöjligheter. Tror jag sett den för under 1000-lappen. Ska du ändå köpa en tycker jag du ska köpa en "riktig". De billigare varienterna glider ofast runt ganska mycket på ryggen och ska du ändå ha en sån bör du ha svanskappa för annars kommer den sitta på manken så fort du tar i tömmen. Men det beror ju på hur du ska tömköra!

Hooks neopren gjord är kanon, alla i stallet har den. Jag är jättenöjd med min, den sitter kanon bra på hästen och den är mjuk och behaglig.

du måste navigera under kategori i vänster kolumnen. tror det står under hästutrustning .- longering/tömkörning. Ja sidan är lite svår navigerad, men de har bra, prisvänliga grejer och bra service dessutom, gillar dem skarpt!

Evergreen skrev:
Är det denna du menar:

träningsgjord%20globusmt.jpg

?

Precis! Tagit bilden själv eller produktbild? De som köpts in till ridskolan här har då i alla fall haft svanskappa...

Äsch, dom där är ju värdelösa. Ska du jobba en häst på töm bör du ha en gjord i läder som ligger stadigt. Gärna med järn i däckeln.

konstigt...men det stod att det hängde med "svansrem" ju...

Aha, nu hittade jag den! Den såg ju riktigt bra ut, billig också.. :d

Jag ska inte tömköra så mkt och inte massa avancerat grejs :p , så jag tycker att det räcker med en lite billigare, "olyxigare" gjord..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
519
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka