cactuspower
Trådstartare
Jag vill börja jobba min häst mer på marken med t.ex. tömkörning för att kunna kompletera med ridningen. Tycker det verkar mycket vettigt att kunna jobba hästarna även på detta sättet och har tänkt investera i lite tömkörningsutrustning. Nu är sadel i oförsig prio nr 1 till min häst eftersom jag känner att jag måste kunna rida henne men eftersom A. Eriksson ändå kommer till Markebäck (som ligger ca 1.8 mil från mig) hittills vid tre inplanerade tillfällen i vår, tänkte jag att det skulle vara ett gyllene tillfälle att lära sig detta !
Jag har letat efter lite tömkörningsgjordar och kommit fram till att den det lutar åt blir en gjord från Globus/Chetak. Tycker det verkar som om de är helt okej i läder trots priset och har bra inspänningsmöjligheter.
Däremot vet jag inte riktigt vilka tömmar jag ska satsa på?
Vad säger ni, är Globus/Chetaks tömmar ok de också? Vill ha ett par 16 m långa.
Funderar också på det här med huvudlaget. Vilket ska man satsa på? Jag funderar på och testa och tömköra med kapson då jag läst att det ska vara bra, men jag vet inte?
Nå, vad säger ni?? Vad har ni när ni tömkör era hästar ??
Jag har letat efter lite tömkörningsgjordar och kommit fram till att den det lutar åt blir en gjord från Globus/Chetak. Tycker det verkar som om de är helt okej i läder trots priset och har bra inspänningsmöjligheter.

Däremot vet jag inte riktigt vilka tömmar jag ska satsa på?
Vad säger ni, är Globus/Chetaks tömmar ok de också? Vill ha ett par 16 m långa.
Funderar också på det här med huvudlaget. Vilket ska man satsa på? Jag funderar på och testa och tömköra med kapson då jag läst att det ska vara bra, men jag vet inte?
Nå, vad säger ni?? Vad har ni när ni tömkör era hästar ??