Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om man inte har något op-sys men vill rensa sin dator? Vad är enklast? Blir man av med allt onödigt om man tar bort fil för fil eller så?
Hade ju hellre formaterat men men...
Vadå? Inget operativ system? Nu tror jag du med mig skämta aprillo. Har du en dator där du bara har en svart prompt som står och blinkar alltså? Som du inte kan göra nåt på? Hur har du isåfall lagrat filer?
Kan du inte försöka förklara igen? Vad är det för slags dator, vad används den till. Ge lite ledtrådar. Jag tror nämligen att jag inte förstår nånting just nu...
Självklart går det men är inget att rekommendera då det är lätthänt att ta bort "fel" filer, sen är det ultimata att formatera om. Det finns ett antal program som rensar datorn från skräp, men jag tycker EasyCleaner rensar skapligt bra. Man ska dock vara försiktig när man tar bort systemfiler.
antingen tar du ur hårddisken och kopplar in den i en annan dator eller så tar du en startskiva eller diskett till valfritt os och börjar installationen men avbryter efter formateringen.
Men det verkar ju som hon inte vill rensa ut sitt os, bara städa bort "allt annat" för att hon saknar skiva med nytt os att installera.
Corax:
Om du inte känner att windows är ett måste kan du ju prova linux. Prova till exempel ubuntu. Det är gratis att ladda ned, finns på svenska och är ganska så lätt att lära sig.
IT & mobiler
Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
Juridik & Ekonomi Jag lät dottern shoppa upp pengarna på Vinted-saldot och sedan tog jag bort mitt konto, raderade appen och kommer aldrig att befatta mig...