Vad tar upp plats i mobilen?

Om man sparar så mycket som möjligt på ett SIM-kort och även minneskort så försvinner även mindre när man byter telefon. Bara som ett tips till den som behöver. :) telefonnummer sparar jag tex alltid på SIM istället för i telefonen, så är de kvar.
 
Jag har idag upptäckt att telefon inte har en utgång för hörlurar. Alltså måste jag KÖPA även hörlurar för att de jag har inte duger. Och så måste jag hålla på och krångla med att koppla ihop lurarna med telefonen. Det kräver tålamod och ork jag inte har.
 
Jag har idag upptäckt att telefon inte har en utgång för hörlurar. Alltså måste jag KÖPA även hörlurar för att de jag har inte duger. Och så måste jag hålla på och krångla med att koppla ihop lurarna med telefonen. Det kräver tålamod och ork jag inte har.
Finns det adapter att köpa som du kopplar i ladduttaget? Så kanske du kan ha de lurar du har
 
Om du ska bara ha hörlurarna inte laddar så finns aux apdater till usb-c köpa, kanske något billigare investerering än bluetooth hörlurar?

Annars har jag som slarvig, och glömsk funkar bra med Bluetooth hörlurar trots måste ladda eländena 😅

Edit: 2a på bollen

1713374782354.png
 
Jag är inte nöjd med min mobil. Det finns ingen hörlursutgång så jag köpte en adapter till befintliga hörlurar med sladd men det fungerar ju inte. Musiken bryts hela tiden. Och mobilen är på engelska. Har laddat ner svenska och valt det som första språk, men går jag t.ex. till inställningar är allt utom en punkt på engelska i alla fall. Det går inte att skicka eller ta emot mms. Tydligen måste jag göra en inställning i telefonen men jag fattar inte hur. Min mobil finns det inte instruktioner till hos Fello och instruktionerna för Övriga telefoner begriper jag inte.
 
Trist att du inte är nöjd @Wille 🙁 Har du verkligen ställt in telefonen på svenska? I min telefon så gör man det under inställningar - - > allmän hantering.

Mms tror jag du hittar inställningar för under rcs-chattar.
 
Trist att du inte är nöjd @Wille 🙁 Har du verkligen ställt in telefonen på svenska? I min telefon så gör man det under inställningar - - > allmän hantering.

Mms tror jag du hittar inställningar för under rcs-chattar.
Jo, det är där jag ändrat till svenska. Men i min telefon heter det Settings - General management - Language.

Där står det: The Language at the top of the list will be used bt default. If an app doesn´t support your default language, the next language will be used instead.

Jag har svenska som förstahandsval. Ändå är telefonen engelsk.

rcs-chattar? Aldrig hört och vet inte vad det är.

På Fello hittade jag den här sidan: https://www.fello.se/felloservice/c...vera-mobildata-och-mms-till-ovriga-telefoner/ men den hjälper mig inte. Måste kontakta supporten. Om jag någonsin orkar.

(Jag vet fan inte ens vad mobildata heter på engelska.)
 
Jo, det är där jag ändrat till svenska. Men i min telefon heter det Settings - General management - Language.

Där står det: The Language at the top of the list will be used bt default. If an app doesn´t support your default language, the next language will be used instead.

Jag har svenska som förstahandsval. Ändå är telefonen engelsk.

rcs-chattar? Aldrig hört och vet inte vad det är.

På Fello hittade jag den här sidan: https://www.fello.se/felloservice/c...vera-mobildata-och-mms-till-ovriga-telefoner/ men den hjälper mig inte. Måste kontakta supporten. Om jag någonsin orkar.

(Jag vet fan inte ens vad mobildata heter på engelska.)
Du köpte den begagnad/renoverad va? Kanske var en engelsk version så det är därför språket krånglar.
Jag vet tyvärr inte hur Samsung fungerar då jag har iPhone.
 
Du köpte den begagnad/renoverad va? Kanske var en engelsk version så det är därför språket krånglar.
Jag vet tyvärr inte hur Samsung fungerar då jag har iPhone.
Jo, precis. Begagnad. Skulle tydligen var SÅÅÅ bra.

Tror mobilen bott i Kina/Japan innan den kom till mig. Har fått radera en kinesisk app och kinesiska språket. Men öppnar jag en hjälpfil så är den på kinesiska. Man får klicka på översätt för att få den på rätt språk.
 
Jo, precis. Begagnad. Skulle tydligen var SÅÅÅ bra.

Tror mobilen bott i Kina/Japan innan den kom till mig. Har fått radera en kinesisk app och kinesiska språket. Men öppnar jag en hjälpfil så är den på kinesiska. Man får klicka på översätt för att få den på rätt språk.
Då är det nog tyvärr det som gör att det krånglar så för dig. Fanns det ingen info om vart den kom ifrån där du köpte den? Kanske går att häva köpet och köpa en svensk mobil?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 691
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 981
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp