Tömmkörning

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Pip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 477
P

Pip

Ska tömmköra en häst på stallet i morgon och det slog mig precis att ägaren har bytt till hackamore.
Kan man tömmköra med ett hackamore :confused:
Nu får jag tyvärr inte tag i ägaren så att jag kan fråga henne :crazy:

Sv: Tömmkörning

Ingen som har någon åsikt :confused:
Tycker själv att tömmarna är en förlängd tygel så då borde det nog gå att tömmköra med hackamore.

Det låter inte som någon bra idé att tömköra med hackamore. Eftersom tömmarna har en viss tyngd känns det som att det då hela tiden skulle ligga tryck över nosen, mer än vad man tänkt.

det bästa är ju att tömköra med tränsbett men har du inget val så har du inte...

Yes :bump:
Visste väl att jag skulle få lite respons om jag skrev en åsikt :banana:
Tack Hästmyran och Nora :bow:
Rent instinktivt tycker inte heller jag att det är en så himla bra idé att tömmköra med hackamore. Jag ska se om jag inte kan rota fram det vanliga bettet och köra med det.

Hittade hans gamla bett och det gick kanonbra ( förutom en sväng halvägs in i stallet :o )
Tokhäst :love:

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 102
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 339
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 926
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka