Tonårsproblem...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tonårsproblem...

Något man står ut med själv? Jag har tur min dotter håller på med hästar, men oavsett om det är något man själv är intresserad av eller ej så är det klart att man ställer upp på barnen. Hjälp grabben skaffa en ordentlig hobby. Det gör han tydligen inte av sig själv. Om det blir en hobby du tycker är skitkul, bra. Annars är det bara att bita i det sura äpplet och ställa upp för att han ska vilja hålla på. Det är han som ska hitta en hobby, inte du.
 
Sv: Tonårsproblem...

Monopol var bara ett förslag på ett spel sp, v i vår familj gillar. Det finns hur många andra som helst: Geni, Rappakalja, Den försvunna diamanten, Bamsespelet, TP, TP för barn, alfapet, massor av roliga kortspel ... Och så vidare!
Det jag menade var att man ska vara TILLSAMMANS med sina barn - då sitter de inte vid datorn.

:)
 
Sv: Tonårsproblem...

Han är uppenbarligen passionerat dator- och TV-spelsintresserad. Kanske något att ta vara på?

Se på Bill Gates...
 
Sv: Tonårsproblem...

Jag försvarar nästan jämt mina barns dator- och PS2-spelande åt folk. Det är väl en hobby som vilken som helst? De blir bra på engelska och får bra koordination. Plus att jag gärna vill att de ska få syssla med det som de tycker om att göra.
Det finns dock vissa gränser:
-läxorna ska skötas, ingen diskussion om den saken
-absolut inga spel med 15-årsgräns (eller 18-års)
-de ska hjälpa till med vissa saker hemma ibland och då är det bara att pausa spelen
-alla SKA vara utomhus VARJE dag, hur lång stund beror på vädret och på om de är lediga el har haft en skoldag. Kan variera mellan 1 timme och hur många timmar som helst, helt beroende på omständigheterna.

De får spela den tiden som blir över, vilket brukar bli 1-5 tim per barn och dag, som sagt var beroende på hur dagen i övrigt ser ut.

DOCK har en av sönerna (han som allra mest hatar att vara ute och leka, helt enkelt lite lat) skaffat sig en veckas förbud att spela eller se på TV, för han (11 år) ertappades igår med att åka bakpå en moppe, utan hjälm, trots att vi så sent som i förrgår sa att han INTE får åka bakpå någons moppe, inte ens med hjälm!!)
 
Sv: Tonårsproblem...

Sofiplopp skrev:
Man får helt enkelt engagera sig i att få loss dem från datorn, för visst är det ett beroende. Och själv är jag ju inte beroende alls ... *moahahahaha* :smirk:

Ja, det är ett problem när man inte kan vara den där goda förebilden... I vår familj är det också så att barnen blir släpade från datorn - det trista är att det alltid är underförstått att det beror på att mamma vill sitta där istället....
 
Sv: Tonårsproblem...

Vårt X-box är på chipning och det kommer nog ta MINST en månad till ......

Mitt förslag är helt enkelt att TA BORT dator och X-box och så. Det är det enda sättet att få det att funka utan tjaffs.

Så min grabb har upptäckt cykelns underbara värld !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
Relationer Varnar ifall det blir luddigt, vill ventilera lite. Är det fler än jag som kan känna sig så otroligt ensamma, speciellt under högtider...
Svar
18
· Visningar
2 659
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp