Bukefalos 28 år!

Tonårstrender

Känner bara rent spontant. Ni som inte vet vad savannbyxorna är och ändå levde på 90/00-talet hur kan ni ha missat att dessa byxorna :rofl:
Jag hade småbarn på 90-talet och jobbade med utbildning av vuxna. Jag kan inte påminna mig att någon i min bekanskapskrets hade sånt?

Å andra sidan ser jag inte vad som är speciellt med dem. Vad var det för material - det ser ut som stretch på bilden? I mina ögon ser det ut som utsvängda tights? Sedan har jag inte hört namnet heller.

Kanske levde jag helt enkelt under en sten :D :rofl:

Eller så bläddrade jag bara förbi dem eftersom jag aldrig skulle köpa sådana.
 
Jag hade småbarn på 90-talet och jobbade med utbildning av vuxna. Jag kan inte påminna mig att någon i min bekanskapskrets hade sånt?

Å andra sidan ser jag inte vad som är speciellt med dem. Vad var det för material - det ser ut som stretch på bilden? I mina ögon ser det ut som utsvängda tights? Sedan har jag inte hört namnet heller.

Kanske levde jag helt enkelt under en sten :D :rofl:

Eller så bläddrade jag bara förbi dem eftersom jag aldrig skulle köpa sådana.
Egentligen inget alls. Men så är det väl med många plagg som blir hyperinne.
De var av bomull och nånting mer så tyget vart stretchigt. Du har säkert sätt dem men inte reflekterat över dem då :)
 
Egentligen inget alls. Men så är det väl med många plagg som blir hyperinne.
De var av bomull och nånting mer så tyget vart stretchigt. Du har säkert sätt dem men inte reflekterat över dem då :)
Jag visste inte att de hette savannbyxor (varför heter de så?). Men jag minns att folk hade såna. De var väl helt enkelt vanliga byxor av tunt material. Inget speciellt märke man borde ha haft.

Men buffaloskorna minns jag (fy fan så fula de var!)
 
Jag visste inte att de hette savannbyxor (varför heter de så?). Men jag minns att folk hade såna. De var väl helt enkelt vanliga byxor av tunt material. Inget speciellt märke man borde ha haft.
Märket hette Savann tror jag. Här var det absolut mer än ett speciellt märke, det var liksom BYXAN man skulle ha helt enkelt, det absolut trendigaste och snyggaste vi visste då.
 
Hände mig en biljon gånger också! Savannbyxor är en SÅ stor del av min tonårstid, la varenda barnbidrag under en period på nya savannbyxor typ.

Men visst kom dessa savannbyxor sen med knytning fram? 🤔 Jag har helt och håller för mig det nämligen! Första modellerna var med dragkedjan, sen kom det en modell med zickzack-knytning.
 
Men visst kom dessa savannbyxor sen med knytning fram? 🤔 Jag har helt och håller för mig det nämligen! Första modellerna var med dragkedjan, sen kom det en modell med zickzack-knytning.
Ingen aning! Jag växte ur det modet medan vi fortfarande hade varianten med dragkedjan. Sen var det jätteute och ingen bar dem längre.
 
Ingen aning! Jag växte ur det modet medan vi fortfarande hade varianten med dragkedjan. Sen var det jätteute och ingen bar dem längre.

Min dåvarande granne jobbade i nån klädbutik och jag fick ju personalrabatt där inne, har så väl för mig att hon sa att jag skulle komma in efter skolan då dom fått in nya savannbyxor, och att jag då köpte ett par beige med knytning fram. Hade 2,3 par svarta med dragkedja, sen har jag för mig att jag även hade några cerise/lila?

Sen dessa linnen som bla Gina tricot sålde, vanligt linne med BRED spetskant nedtill, och även upptill. Sen skulle man ha en tröja över där spetskanten från linnet stack fram under.

Och benvärmare, gärna dubbla ibland.....
 
Här var det Svart lång snäv kjol, skjorta knäppt ända upp (eventuellt invikt krage)knäppkängor, lång rock (på vintern).
Kort page med "bob" och luggen längre än resten av håret. Sockervatten användes som hårspray för att hålla luggen på plats :laugh::laugh:
 
Så, vilka trender, saknade eller icke, minns ni från era tonår?:)
Jag har nog alltid klätt mig mer eller mindre som jag själv velat. I tonåren sydde jag ständigt egna klädkreationer för det var omöjligt att ha samma outfit på två fester.

Dock minns jag ett tillfälle när jag anammade en trend :D Det var i sexan och skolan hade besök av en klass från Stockholm. Alla stockholmstjejer hade magnifika hårspännen med blommor. Det var något helt nytt som inte fanns i vår lilla stad.
Rådig som jag var störtade jag ner på Ica och köpte ljusmanschetter med tygblommor som jag slet isär och trädde på hårnålar.
Jag var så stolt och nöjd och stockholmstjejerna var hm... milt överseende.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp