tonerspel: Ny Devis

Sv: tonerspel: Ny Devis

Om man ska skoja litet med valspråken kunde det bli så här:

Bränt lejon luktar illa. (Alternativt- smakar inte gott)

Bränd lejontass behöver bandage.

Hellre ett helt lejon än en svedd lejonsvans.

:)

Missförstå mig rätt nu!

Jag tycker att dina förslag OCH din vapenbild är jättefina. Men eftersom både min mor och min far samt morsans man är födda i lejonets tecken så skojas det friskt med lejonskämt i den här familjen!

Det finns förresten en cool skotsk vapensköld där det fins en rasande vildkatt och devisen är något i stil med " Touch not the cat but a glove" dvs "rör inte katten utan skyddshandske på".

/Kung Tulle

ps/ Dessutom finns sk sollejon avbildade i medeltida ikonografi lejonet med sin man personifierar då solen och dess strålar. Kanske något att ta till sig för dig?

Ur solens strålar- ett modigt lejon

Lejonet bländar den fege

Lejonets mod strålar som solen

Ur lejonhjärtat strålar mod och ädelhet

etc etc

Senast ändrad:

Definitivt femman. :D Och mycket snygg sköld. ;)

KungTulle skrev:
Lejonets mod strålar som solen

Ur lejonhjärtat strålar mod och ädelhet

Dom där tyckte jag var fina :love:

Men ja lägger min röst på nr.4. (som dom flesta) :p

Scorpan skrev:
Att salo's häst är en messerschmittare visste jag redan - han verkar vara en trevlig häst. Scopan var visserligen rätt vass men ändå en underbar individ.

han e vass han oxå, men oxå väldigt trevlig :D
Fast ibland är han rentav farlig. han kommer upp i säkert 150 km/h, och då vill man varken stå i vägen eller sita på.... :crazy:

Inte alltif det går bra för salo själv när det är träning och grejer....

Men hallå! Nummer 5 såklart! Du är ju Nordicare nu, då kan du inte vara sådär über-seriös ju! :D

By the way, du kanske kan hjälpa mig att hitta ett motto till min sköld? Jag tänkte på:
1. Ur spår, hästen galen!
2. Se upp för flygande fleil!
3. Bakom varje modig riddare står en ädel springare och skakar på huvudet...

Kom gärna med fler förslag! :)

Jaaaa, den dag jag faktiskt ramlar av så kanske den fungerar, men hittills har jag aldrig ramlat av min tramsbyxa till riddarpålle. Men det kommer väl, som ett brev på posten! Hon har ju en förmåga att gå på både två och ett ben ibland...

Fast blir det verkligen Carpe Equus, är inte det fel grammatik...? Equus betyder väl "häst", eller om man till och med för att vara korrekt ska skriva Hippo alt. Hippus...? Klurigt, klurigt...

ja sdu - latin är inte min starka sida ;) Jag har bara gjort om carpe diem du vet ;)

Jag tycker 4:an passar väldigt bra med tanke på skölden. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Svensk Politik 4
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka