Topcom Babytalker 1010

Sv: Topcom Babytalker 1010

Vi köpte en och den fungerade inte alls...
Hade sändaren i knät på ungen som sov i bilstolen ute på verandan. (Somnat i bilen fullt vinterklädd så han fick "stå kvar ute" och sova.) Mottagaren vi hade med oss upp knastrade till litegrann så sambon gick ner för att se om bebis var på väg att vakna. Väl nere möts han av en gallskrikande unge, jag som är kvar uppe hör fortfarande inte mer än något enstaka knaster...
Vi lämnade tillbaka och bytte till en philips för en hundring mer och den har fungerat klockrent.

Vi har den och den funkar jättebra för oss, det ända kan jag tycka är att lägsta volymen är för hög, går inte at sänka så mkt som jag skulle vilja och behöva. I början innan vi kom på hur vi skulle ställa in den fick vi dock in två av grannarnas talkers oxå samt grannbarnen som lekte med com-radios =p Fast vi hade väldigt roligt med barnen som busade ;)

Jag har både den och en SuperNova. Ingen babyvakt är perfekt och jag använder egentligen bara supernovan (hade den först, kompletterade med den andra för att den hade så lång teckning). Tycker dock topcom beter sig konstigt ibland och jag vågar faktiskt inte lita på den eftersom den inte avger signal om den inte har kontakt med sändaren... Däremot är den bra på så vis att man kan ställa in känsligeten väldigt noggrannt (superNovan är mycket mer okänslig, men det har kommit minst en senare modell av den så det kanske är ett gammalt problem?).

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 545
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 735
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 197
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka