Torktäcke

Bukefalos 30 år!

Capybara

Trådstartare
Mina tidigare hundar har inte varit badintresserade, men det kan man utan att överdriva säga att min lilla golden är (nähä?). Funderar på att köpa ett torktäcke, mest för egen bekvämlighets + soffan/sängens hygiens skull. Finns det olika bra och dåliga, eller är funktionen mest att det är en sorts handduk som går att klä på hunden? Får hela tiden reklam för ett som påstår att hunden torkar på en kvart, men det låter orimligt.

Jag kan inte sy för fem öre så helst inga tips om hur enkelt det är att tillverka ett eget 😬

Siccaro torktäcke är snordyra, men bra. Däremot är det enligt mig främst nödvändigt till hundar som, i likhet med min äldsta springer, suger upp och behåller vatten i pälsen. Den hunden har väldigt mycket underull och han blir inte blöt i första taget, men när han blir det så är han fuktig i tusen år. Till honom är Siccaros torktäcke en god investering. Den yngre hunden har väsentligt mindre underull och mer glansig päls. Honom kan man torka bra med handduk och sedan räcker det med en enklare badrock för att inte soffkuddarna ska suga upp resten.

Och en kvart säger jag också är orimligt, åtminstone för den typ av päls som mina hundar har.

Liknande trådar

• Omplacering av en hund (tikar som slåss)
  • Vilken handväskhund ska min man ha?
  • "Permanent" tugg?
  • Var ska hunden sova?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka