Torktumlare och energi.

TinyWiny

Trådstartare
Drar en torktumlar mer energi när det är mer i den eller drar den lika mycket energi oavsett om jag torktumlar femton handdukar eller en? Vad säger bukes experter?

Sv: Torktumlare och energi.

Drar en torktumlar mer energi när det är mer i den eller drar den lika mycket energi oavsett om jag torktumlar femton handdukar eller en? Vad säger bukes experter?

En nyare torktumlare känner av hur fuktig tvätten är och stannar automatiskt vid en viss mäng restfukt. Så det går åt mer energi när du har mer tvätt i. Och centrifugerar din tvättmaskin bättre så går det åt mindre energi till torktumlaren.

Jag lägger till
Det är säkerligen mer effektivt att ha fler handdukar i ändå. Det lär ju inte gå åt 15 ggr så mycket energi för 15 handdukar jämfört med en enda.

Jo det är klart att har man en nyare så lär det ju vara energisnålare med mindre antal plagg men som i vårat fall där man sätter den på en tid och sedan får man själv hålla koll när det är torrt?

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 697
Senast: hollypolly
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har... 2
Svar
30
· Visningar
1 687
Senast: Hoarfrost
·
Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: skiesabove
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
841
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka