Torktumlare / torkskåp

misan

Trådstartare
Snabb fråga - om ni skulle sätta in torktumlare eller torkskåp, vilket skulle det bli? Och varför?

Sv: Torktumlare / torkskåp

Snabb fråga - om ni skulle sätta in torktumlare eller torkskåp, vilket skulle det bli? Och varför?

Torktumlare! (Har en och använder den flitigt)

Fördelen med ett torkskåp (enligt mig) är ju endast att kläderna torkar fortare, MEN det får ju inte plats så överdrivet mycket. I en torktumlare kan man ju lassa in en hel maskin tvätt och få den torr på en timme. Visserligen endast sånt som är okej att torktumla, men jag tumlar bara underkläder, handdukar och sängkläder. Resten hänger jag på vanlig ställning.

Helst skulle jag såklart ha både ock, men ska man bara ha det ena skulle jag välja tumlare! :)

Vi hade bägge men slängde ut torkskåpet. För mycket pyssel, rymmer för lite, kostar för mycket för mängden torr tvätt det ger.

Kör i o f s inte torktumlaren mycket heller (elen blir ju inte billigare direkt) men visst blir det en tumlaromgång varannan månad kanske.

Torktumlare helt klart. Torkskåp är det för mycket jobb med.

Men har man plats tycker jag att man kan ha både och. Det är en helt annan grej att hänga upp barnens blöta overaller i torkskåpet än att slänga in dem i torktumlaren. Torkskåpet är ju inte ett dugg känslig för smuts, vilket torktumlaren är. Samma sak med ens egna skor etc, de kan man stoppa in i torkskåpet på ett enkelt vis, medan de förstörs i torktumlaren.

Går emot mängden och säger: TORKSKÅP! :love:
Super smidigt man kan torka ALLT i det och det sliter inte på kläderna på samma sätt som en torktumlare.
Många bra användningsområden! På vintern (om torkskåpet ändå är igång) hänger jag in min overall, mössa, vantar och skor en stund innan jag går ut i stallet så de är varma och goda, små hästarnas täcke torkas i skåpet ja det går att använda till massa smidiga saker!
Dessutom är det lätt att hålla rent i det.

Hmm vet inte om jag blir så mycket klokare, bara mer förvirrad haha! Jag har varken haft det ena eller det andra. Drömmer bara om fluffiga tumlade badlakan :D nu med en liten i huset blir det ju rätt mycket mer tvätt så vi insåg att inför vintern vore det bra med mer torkmöjligheter. Men kanske kanske det går få in båda, fast det kanske är en onödig lyx... svårt det här.

Torktumlare! Jag hänger barnens blöta overaller på vår handdukstork. Däremot kommer vi att investera i en skotork nu till vintern.

Jag har torkskåp. Fördelen med torkskåpet är att man kan torka tvätten utan att ha strömmen på :)

Tror jag bara har torkat tvätt med värmen i skåpet 3 gånger under de 16 år jag haft skåpet. Då har det handlat om att jag haft bråttom att få tvätten torr. I övrigt så låter jag dörren stå öppen och tvätten är torr på ett dygn.

Torktumlare sliter alldeles för mycket på textilierna.

/Lizzie

När vi slängde ut torkskåpet satsade jag faktiskt på en kombo, att ha kvar torktumlaren men arrangera välfungerande upphängningsanordningar (för vår del i pannrummet). Nu är det stänger i taket där det galghängda får plats, och på väggen är det "pinnar" att hänga strumpor, underkläder etc på.

Det enda jag ibland (dock inte alltid) torktumlar är lakan och större handdukar, jag kör nog inte torktumlaren mer än en omgång varannan månad ungefär. Resten av tiden får tvätten lufttorka (ute eller inne)

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 703
Senast: hollypolly
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 312
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh: Men jag tycker om prinsessan väldigt... 2
Svar
25
· Visningar
1 230
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har... 2
Svar
30
· Visningar
1 716
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur