Torr hy på kvällen - något som inte fläckar?

Men tack allihopa för alla tips! Funderar på att lägga till någon av krämerna på morgonen faktiskt, som skydd mot dagens vind och kyla. Typ en vinterversion av sommarens solkräm?
Jag har inga supertips, men att smörja in ansiktet på morgonen är ett absolut måste för mig, särskilt på vintern! Kylan torkar ut huden så himla mycket, det hade aldrig hjälpt med bara kram på natten för min del.
 
@Nahar

Jag är också en torris på vintern, och använder Maria Åkerbergs papayapeeling ett par gånger i veckan (kan ligga kvar ihop med fuktmask över natten för extra fuktboost), och sedan kör jag MÅ Face Balm i kombination med Marina Miracle Acai Hydra Cream på kvällen. Bara cremen på morgonen. Har en oljebaserad tvätt från MM som heter Sweet & Creamy Oil Cleanser som är helt ljuvlig på vintern.
Om ansiktet stramar redan efter tvätt så kan det vara att din tvätt torkar ut för mycket.
 
Jag är också supertorr, speciellt på vintern. Jag använder Klairs rich moist soothing creme samt deras serum innan, tycker det funkar toppen. Tycker också huden blir mindre torr om jag dubbeltvättar med oljebaserad tvätt innan min vanliga ansiktstvätt. Kör allt från Klairs, helt såld på märket hehe.

För mig är det ett måste med en tvätt för känslig hud. Köpte en tvätt från exuviance med AHA-syra men den pajade min hy helt efter en veckas kontinuerlig användning, den var alldeles för stark. Så nu är jag tillbaka hos Klairs rich moist foaming cleanser igen och kommer nog aldrig lämna den. :D Orkar inte alltid tvätta ansiktet på morgonen men kör alltid i alla fall vatten och sen på med fuktkräm. Glömmer jag det blir ansiktet supertorrt.
 
Som rubriken säger: Vad ska jag använda på mitt torra ansikte som inte gör mina fina vita kuddar alldeles pissgula?:meh: Gillar annars NIODs Hydration Vaccine. Använder Bruns Grönelixir på sommaren men på vintern räcker det inte, ansiktet är snustorrt konstant. Tvättar för övrigt örngotten i 90c, så det är inte tvätten det är fel på. Själva kuddarna går ju dock inte så varmt, men att de är gula gör väl inte så mycket. Pris spelar ingen roll men gillar plastfria förpackningar, parfymfritt, och hälsosamt. Kan dock tumma på de första två om jag slipper gula örngott.
Jag blir jättetorr i ansiktet, smörjer med Miniderm kutan och tycker det fungerar bra.
 
Jag är också supertorr, speciellt på vintern. Jag använder Klairs rich moist soothing creme samt deras serum innan, tycker det funkar toppen. Tycker också huden blir mindre torr om jag dubbeltvättar med oljebaserad tvätt innan min vanliga ansiktstvätt. Kör allt från Klairs, helt såld på märket hehe.

För mig är det ett måste med en tvätt för känslig hud. Köpte en tvätt från exuviance med AHA-syra men den pajade min hy helt efter en veckas kontinuerlig användning, den var alldeles för stark. Så nu är jag tillbaka hos Klairs rich moist foaming cleanser igen och kommer nog aldrig lämna den. :D Orkar inte alltid tvätta ansiktet på morgonen men kör alltid i alla fall vatten och sen på med fuktkräm. Glömmer jag det blir ansiktet supertorrt.

Jag håller med dig och lägger till att Klairs Vitamin E Mask som nattmask är helt otrolig och ett måste på vintern. Den känns helskum och jag trodde aldrig den skulle återfukta så bra som den gör :laugh:
 
Okej? Kan ju fortfarande finnas även om du inte hört om det? Eller vet du allt i världen eller? Jag hade kontakt med läkare uppenbarligen som sa åt mig att sluta med salvan. Har sedan fått samma reaktioner av vanliga salvor med karbamid.

Men herregud. Hoppas du inte bemöter folk IRL på samma sätt.
 
Förutom tidigare kommentar och att glycerin är en bra återfuktande ingrediens vill jag lägga till att jag letar efter bl.a. Butylene Glycol i de produkter jag använder som fuktgivare :) Bl.a. Klair's Vitamin E Mask innehåller butylene glycol, glycerin och hyaluronsyra, samtidigt som den innehåller ingredienser som bildar ett skyddande barriär (men inte paraffin/petrolatum). Likaså använder jag SCINIC The Simple Daily Lotion då den innehåller dessa tre ingredienser samt madecassoside som hjälpt mig med torra, såriga läppar på vintern. Den är lite lättare än en creme och lämnar mindre kladd på huden än de flesta nattcremer (jag hatar kladd), är doftfri och färglös och har efter 8-9 månader i bruk inte färgat av hos mig.
 
Ja, det var det jag antog också @Eurydome :)

Självklart menade jag inte något som helst illa. Jag förstår inte hur mitt inlägg kan ge upphov till en sån aggressiv tolkning. Jag menade inget annat än det jag skrev, att jag inte hört talas om det innan men att det verkar jobbigt. Jag har själv atopiskt eksem och blir jättetorr framför allt på vintern och hade själv tyckt att det var jättetrist om jag inte kunde använda kräm med karbamid.
 
Självklart menade jag inte något som helst illa. Jag förstår inte hur mitt inlägg kan ge upphov till en sån aggressiv tolkning. Jag menade inget annat än det jag skrev, att jag inte hört talas om det innan men att det verkar jobbigt.

Tyvärr är det ju inte ovanligt att bli överkänslig för något ämne när huden redan är illa däran men det var som sagt inte kul tills jag kom på vad som förvärrade det hela (som sagt, jag var ung och visste inte bättre plus att jag litade givetvis på läkaren...).

Eksemen var så illa att det rann blod nerför kinderna när jag duschade pga att de sprack då. De vätskade rejält också, ibland fastnade jag i kudden om jag låg på sidan. Du kan räkna ut vad som hände när jag vände mig... :crazy:
 
Tyvärr är det ju inte ovanligt att bli överkänslig för något ämne när huden redan är illa däran men det var som sagt inte kul tills jag kom på vad som förvärrade det hela (som sagt, jag var ung och visste inte bättre plus att jag litade givetvis på läkaren...).

Eksemen var så illa att det rann blod nerför kinderna när jag duschade pga att de sprack då. De vätskade rejält också, ibland fastnade jag i kudden om jag låg på sidan. Du kan räkna ut vad som hände när jag vände mig... :crazy:

Men det låter hemskt!! Klart man litar på läkaren. Har du hittat något annat som fungerar?
 
Jag har hudvård från Rapsodine till kroppen, använder även i ansiktet ibland. Gillar det verkligen, är baserat på svensk rapsolja. Även mina hårvårdsprodukter är baserade på svensk rapsolja (Hjärtligt).
Annars har jag Dermalogica produkter till min torra ansiktshy, köper via min hudterapeut som jag går till varannan/var tredje månad för en rejäl återfuktningsansiktsbehandling.
 

Liknande trådar

Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp