"Torra framknän"-Erfarenheter?

Snobben

Trådstartare
Om hästen har lite torra framknän(enl equatriker),kan man göra något åt det?
påverkar det mycket?Någon som har erfarenhet av det?

Sv: "Torra framknän"-Erfarenheter?

Vad betyder det? Normalt sett brukar ju "torra ben" vara något bra.

Ja, precis! Att hästen har "torra" ben, betyder att den inte har några gallor eller andra svullnader. Mao som man önskar att det alltid var!

Låter som att dom kanske menar att det är lite ledvätska eller nåt i knäna??

OBS Ren gissning!!!

Hur kan man utifrån att klämma och dra i benet säga att hästen har för lite ledvätska då?

Nej jag har ingen aning, men som jag skriver, det är en ren gissning.
Det är en egen tolkning av vad det låter som...

Vänta till "gurun" martha dyker upp.... hon har koll på det mesta

Ja torra ben är ju positivt,utan gallor osv och trodde först det var menat så,men på henne var det lite negativt.
Tänkte att det kanske är för lite vätska osv i knäet,så att "mekanismen" inte funkar lika bra.(torrt i maskineriet typ!)

Kanske bäst att du frågar den som behandlat din häst vad hon menade att det var för fel rent anatomiskt. Så ställer säkert folket här upp och kommenterar.
mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: Hellas
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: MiniLi
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka