JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
I en del rasbeskrivningar står det att hunden eller dess extremiteter ska vara torra. Vad betyder det?
Ingen humor i den hunden eller!?
(Dåligt skämt jag vet! :smirk
/Timsetim
att det ska vara bra i hull, strama och inte något överflödigt fett tror jag det menas
Oj, är der verkligen så enkelt?? Men det borde väl gälla alla raser?!
/Timsetim
Torra ben betyder att de inte är "svampiga" utan skinn och ben, så en "torr" hund är att de ska vara muskler, skinn och ben. "Hårda" i kroppen, om du förstår hur jag menar? Jämför en vinthund med en bulldog.
Då förstår jag!
Tack för hjälpen!
/Timsetim
Övr. Hund
Jag vet inte vad jag ska göra.
Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig...
2
Övr. Hund
I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de...
2
3
4
Övr. Hund
Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har...
2
3
Övr. Hund
Hej!
Jag måste bara få skriva av mig.
Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
3
4
5
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Då träffade jag dina motsatser nyligen. Jag hade parkerat vid ett naturområde och ett äldre par parkerade bredvid mig. Mannen sprintade...
hundtant
1 minut sedan
Svar: 1 268
Visningar: 76 412
Hund
Bästa kloslipen?
Övr. Hund Jag fick den här av min man i julklapp. Den är fantastisk till mopsen (han hatar verkligen kloklippning, men ligger avslappnat på rygg i...
LaMagia
2 minuter sedan
Svar: 7
Visningar: 175
Hund
Blandraser och renraser
Hundavel & Ras Finns bra och dålig avel på båda sidor.
Det är inte svårare än så.
Skk är varken en myndighet eller en säkerhet som många verkar tro...
Nota
14 minuter sedan
Svar: 10
Visningar: 160
Hund
Sto med valack som betäcker
Hästvård Exakt detta hände dem som köpte min då 22-årige valack för några år sedan. Jag hade haft honom i 18 år (!), han var kastrerad som...
Roheryn
17 minuter sedan
Svar: 24
Visningar: 1 187
Vård
Köpa stolpar
Anläggning Med stöttor riskerar du inte att stolparna börjar luta inåt efter ett tag. Band och tråd behöver spännas ordentligt och då är det hörnen...
Kristall10
Idag kl 11:19
Dressyrsnack nummer 18
Dressyr Jag har också två träns från the Equemist.
Väldigt nöjd med båda hittills.
Har även haft träns från PS som jag gillade mycket och hade...
Hedwig
Idag kl 10:57
Svar: 1 321
Visningar: 102 651
Grenar