Torra läppar?

hopphast

Trådstartare
Mina läppar blir extremt torra när det är såhär kallt, någon som har tips på vad man kan göra åt det?
I vanliga fall använder jag lepsyl men det känns inte som det hjälper alls nu..

Jag använder en lip balm från Clinique som jag tycker är bra för att förebygga torra läppar. Om jag slarvat blir de torra och då använder jag hudkrämen jag har i ansiktet. Dermalogica Active Moist. Den är riktigt bra! Men bäst är att inte slarva med lip balm. Har en med mig hela tiden på vintern!

Använd hudkräm, t ex Helosan, när du är hemma för att återfukta. Använd läppcerat med solskyddsfaktor när du går ut för att hålla kvar fukten och skydda från solen.

Jag gillar la Roche posay's läppglans/salva. (Är glad att jag fick hjälp från en tråd här på buke att hitta igen vilket märke det var för några år sedan när jag bara kom ihåg hur förpackningen såg ut 😊)

Jag har provat både carmex och försvarets hudsalva med sådär resultat. Tycker att burts bees är det enda som funkar riktigt bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det verkar helt omöjligt att hitta ett läppcerat som funkar på mig. Hjälp mig Buke! Nu har jag köpt på mig dessa. Eucerin gör ont... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 313
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 200
Senast: Tassa
·
Kläder & Bli fin Jag har klippt mitt hår typ såhär, fast det ser inte ut såhär av sig själv tyvärr 🤪. Skulle såklart frågat hos frisören, som stylade...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: monster1
·
Hemmet Har flyttat ifrån diskmaskin och handdiskar nu allt. Använder Grumme handdiskmedel. I diskmaskinen använde jag ättiksprit som spolglans... 2
Svar
35
· Visningar
996
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Blandraser och renraser