Torrshampo/snabbrengöring

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 840
L

Lozzan

Det finns säkert inte något torrshampo som är superbra men det kan vara bra om man inte hinner eller kan duscha sin häst. Ioförsig har jag dusch i stallet men på vintern är det så kallt.

Någon som vet något bra?

Sv: Torrshampo/snabbrengöring

fanns ett jättebra skimmelshampo som funkade super, bara att spraya och sen torka av med handduk, men jag har inte hittat det igen och sen så sviker minnet just nu och namnet är bortfluget... Annars tycker jag överlag att skimmelshampon funkar bättre än vanliga för att verkligen få det rent.

Sv: Torrshampo/snabbrengöring

Fast skimmelschampon passar bäst på skimmlar. Jag sprayade skimmelschampo på min svarta häst, och smutsen försvann förvisso. Dessvärre gjorde även färgen det och hon blev mörkbrun. :eek: Så det är inte att rekommendera på mörka hästar åtmintone. ;)

Jag har en liten flaska med roll-on kula med snabbrengöring som funkar hyfsat. Den heter Equi-någonting. Kommer nog på namnet senare.

Liknande trådar

Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 399
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka