Torsion originalpad

Betazoid

Trådstartare
Jag har precis skaffat mig en bomlös Freemaxsadel och behöver nu en pad! Just nu lånar jag stallkompisens skitopad som jag tycker fungerar bra, möjligen att själva paden är lite för framskuren. På torsions svenska hemsida såg jag att de säljer paddar med ullilägg. Finns det någon som testat och kan jämföra med skiton? Hur tjocka är ullpaddarna?

Alla åsikter/ tankar/ m.m är välkomna!

Sv: Torsion originalpad

Kände på dom paddarna för några månader sen. Det jag kommer ihåg är att de var riktigt tjocka och det blir brett att sitta på. Då jag har en bred häst höll jag mig till Skitopaddarna istället för dom kan man få med en remsa fastlimmad närmast ryggraden, så man sitter smalare. Kommer inte ihåg konsistensen på dom riktigt, men de var iaf inte så mjuka som Haf-paddarna kommer jag ihåg.

Ok, då behöver jag inte oroa mig för att de skulle vara för tunna iallafall! Kommer du ihåg hur stora själva iläggen är i förhållande till skito?

De var nog rätt likvärdiga. Jämfört med Torsions TN pad borde ullpaden vara lite större då den är lite mer framskuren. Men jämfört med Skitopaden som ser ut såhär http://i5.photobucket.com/albums/y169/Diabolical_Kitten/Freeform/1.jpg så måste ullpaden vara mindre får jag en känsla av. Jag provsatt bara ullpaden på en sadelbock med en Torsion på så det är lite svårt att jämföra.
Men jag ska nog dit snart och hämta min nya sadel, så jag kan ju kolla lite extra på den då! :)

Jag skickade dig förslag via PM för några dagar sedan på en pad som jag tror du kommer bli ännu nöjdare med än en torsionpad.

Padden jag föreslog heter som bekant EquiPedic och gör verkligen själv för sitt namn. Hästarna älskar den för dess avlastande och svalkande egenskaper. :)

Du bor ju i Stockholm så det är inga problem att ordna så du kan få prova en av mina paddar. Kostar inget att testa. :idea:

Jag skickade dig förslag via PM för några dagar sedan på en pad som jag tror du kommer bli ännu nöjdare med än en torsionpad.

Padden jag föreslog heter som bekant EquiPedic och gör verkligen själv för sitt namn. Hästarna älskar den för dess avlastande och svalkande egenskaper. :)

Du bor ju i Stockholm så det är inga problem att ordna så du kan få prova en av mina paddar. Kostar inget att testa. :idea:

Jag har istället anmält inlägget till moderator, forumet får ej användas till reklam och jag uppskattar inte att få det via PM heller.

Liknande trådar

M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp... 2
Svar
20
· Visningar
2 185
Senast: Mos410
·
F
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite tips om vad ni skulle göra i min sits.. Vet inte om all bakgrundsinfo är nödvändig, men ska försöka att inte dra ut... 2
Svar
35
· Visningar
4 445
Senast: fredde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?