Torsionfrågor

Evergreen

Trådstartare
Jag förstår inte riktigt det här med Equalizerpadden och dom olika schabraken. Är padden "fastsydd" eller kan man ta bort den? Man vill ju inte gärna rida runt med samma schabrak hela tiden :crazy:
Kan man köpa "bara" en padd, & sen ett par schabrak? & byta mellan?

Hur vet man hur tjock equalizer man ska välja?

Snälla, hjälp :bow:

Sv: Torsionfrågor

Det är 2 lösa inlägg som man lägger i fickor i själva schabraket/padden. Man kan köpa bara inläggen eller bara fodral om man vill. Är man händig så kan man ju sy ett eget fräckt schabrak med fickor att stoppa equalizern i...

Om din häst inte har väldigt hög/lång manke eller spetsig rygg så räcker dom tunna inläggen.

Sv: Torsionfrågor

Padden består av ett schabrak/en vojlock med fickor för själva equilizeriläggen. Ett ilägg för varje sida av ryggen. Det går bra att köpa enbart vojlocken och byta med iläggen. Hur tjock du ska välja är väl en smaksak och beror kanske mest på hur rund din häst är. En häst som är benig och omusklad över ryggen behöver kanske en tjockare pad än en häst med två ordentliga fileér...

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 196
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 362
Senast: Enya
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 593
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka