Tovor på katt, hur åtgärdar man dessa lämpligast?

Capel

Trådstartare
Jag har en långhårig norsk/bond blandning. Hon gillar verkligen att bli borstad på: huvud, nacke, bröst, rygg och svans. MEN HATAR (det går helt enkelt inte) att borsta under magen och vid armbågarna.:devil:

Hon är ute hela dagarna och numera också på nätterna och dyker upp några ggr/dag för att visa upp sig och kolla om något smaskigt finns i matskålarna.. :D

Vid dessa tillfällen passar jag på att borsta igenom henne så gott det nu går. Detta har gått bra tills för någon vecka sedan då hon fått rejäla tovor på just magen och vid armbågarna.. :(

Hur gör ni med katter som inte går med på att bli borstade? Jag kan inte låta henne gå runt med tovor, då får veterinären ta och raka henne hunder sövning. :grin:

Så... Hur gör ni med långhåriga katter + ovilja att bli borstade på vissa ställen...
 
Sv: Tovor på katt, hur åtgärdar man dessa lämpligast?

Rakar warje wår. Eller rakar och sedan köper en kanonborste, t e Furminator. Man kan också se öwer fodret och kanske ge lite e tra omega 3/6 fettsyror. Kan hjälpa en del iallafall!
 
Sv: Tovor på katt, hur åtgärdar man dessa lämpligast?

Tovorna är det väl enklast att klippa bort... När det nu blivit på det viset.
 
Sv: Tovor på katt, hur åtgärdar man dessa lämpligast?

Personligen har jag sett många katter som fått stora bitar skinn bortklippta. Tycker att det är bättre att sedera och raka, men är man skicklig med sa en och toworna inte sitter dikt an huden så funkar det säkert bra!
 
Sv: Tovor på katt, hur åtgärdar man dessa lämpligast?

Hon "går inte med på" att man klipper bort tovorna:cool:..

Blir mer än lovligt arg då.... Jag har dock aldrig klippt henne av misstag utan det passar helt enkelt inte damen.. :mad:

Det får bli veterinär:grin: som får raka....
 

Liknande trådar

Katthälsa Alltså, jag ger snart upp på min katt och hans päls. Spelar ingen roll hur mycket jag borstar, det tar ett par timmar så har han stora...
2 3
Svar
48
· Visningar
20 994
Senast: nilie
·
Övr. Katt Okej, fröken luddboll älskar att gosa men HATAR att bli kammad. Och det är inte direkt vänligaste katten i stan när hon ogillar något...
Svar
4
· Visningar
3 026
Övr. Katt Blir tokig, har en långhårig blandraskatt, 11 år som går ute. Toverna dyker upp dagligen, men värre har det blivit. Försöker borsta...
Svar
2
· Visningar
1 572
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp