TR-ändringar 2017

Fast även FEI Lag för juniorer och FEI Mästerskap för juniorer (tror jag det var) är kvalklasser och de innehåller inga serier och har inte ens koefficient för bytena ;) däremot innehåller alla tre kvalprogrammen galoppslutor med koeff så jag antar att de bestämt att det är det som krävs för att kvala?
 
Fast även FEI Lag för juniorer och FEI Mästerskap för juniorer (tror jag det var) är kvalklasser och de innehåller inga serier och har inte ens koefficient för bytena ;) däremot innehåller alla tre kvalprogrammen galoppslutor med koeff så jag antar att de bestämt att det är det som krävs för att kvala?

Men kommer dom bli det nästa år då? Trodde det bara var MsvB5 som skulle gälla som kvalklass.
Är det galoppslutor i MB5? Var 100 år sedan jag red det programmet sist så jag minns inte.
 
Men kommer dom bli det nästa år då? Trodde det bara var MsvB5 som skulle gälla som kvalklass.
Är det galoppslutor i MB5? Var 100 år sedan jag red det programmet sist så jag minns inte.
Ja det är galoppslutor i MB5.
Nu har de ju ändrat till 4-or i MsvA1, så nu är det typ bara piruetterna som skiljer de programmen åt.
 
Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonal :confused:
(Fast precis som med ft-kvalen så behöver ju inte jag direkt bry mig :p)

Nu är det väl minst tio år kvar innan vi ens kan fundera på dylika program. Men fan vad skönt det är med ponny :D
 
Men kommer dom bli det nästa år då? Trodde det bara var MsvB5 som skulle gälla som kvalklass.
Är det galoppslutor i MB5? Var 100 år sedan jag red det programmet sist så jag minns inte.

Enligt TR-förslaget som låg (ligger?) ute var det alla tre klasser, precis som nu förutom att MsvB:4 tas bort som kvalklass.
Jag tycker det är märkligt att ha dem som kvalklass för att bytena i FEI programmen inte har koeff, det blir alltså lättare att kvala med svaga byten, men det är i alla fall fyra byten i dessa program (FEI Inledande för juniorer har bara två byten och galoppsluta men gäller ej som kval). Förutsatt då att de föreslagna reglerna går igenom utan ändringar.
 
Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonal :confused:
(Fast precis som med ft-kvalen så behöver ju inte jag direkt bry mig :p)

Jag har för mig att jag hann få in en 3-4 språng innan första bytet i fyrorna på min tid, men det var ett tag sen. Vet att jag tyckte det var lång transportsträcka innan första bytet i treorna om man skulle få mittenbytet över x, jag kanske hade kortgalopperad häst, haha
 
Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonal :confused:
(Fast precis som med ft-kvalen så behöver ju inte jag direkt bry mig :p)
Det är ju fem i vart 4:e o fem i vart 3:e i St George. Kan tänka mig att man vill ha en logisk höjning av svårighetsgraden. Msvb5- 3 i vart 4e, msvA-5 i vart 4e, St George 5 i vart 4e o 3e.
Det går faktiskt att få in fem 4or på en diagonal..:D Om inte kan man ta några i vart 4e, nån 3a o nån 2a:angel:
 
Är det bara jag som tycker det är svårare och mer ologiskt med byten i vart fjärde kontra vart tredje?
 
Treor har jag lyckats med (inte nuvarande häst) men fyror går ju inte. Det är ju tretakt, kanske om jag rider aslångsamt, eller i fyrsprång? Å andra sidan är det långt långt långt dit med nuvarande häst... Fast när han väl byter rent på hjälpen kommer det nog inte vara så svårt... För honom. (Alltid svårt för mig)
 
Jag har ingen koll ännu, har bara börjat testa med att byta två-tre gånger efter långsidor utan att räkna, men hur räknar ni in bytena i serien?
Jag kör med 1-2-3-byt så i min tankevärld känns var fjärde som om det borde bli helt logiskt ;) och att jag skulle slippa göra om min inräkning? :D
Vi får se hur det blir i verkligheten, har fortfarande ett vänsterbyte som är lite kortare än höger så vi avvaktar serierna ett tag till... Men förhoppningsvis i vinter *hållertummarna*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2
  • Jag gpr sönder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp